Szukaj w pomocy
Wpisz szukane zagadnienie, np.: serwer DNS
UWAGA!
Poniższy opis nie jest aktualny i odnosi się do rozwiązań w istniejących w serwisie PRV.PL w przeszłości.
W chwili obecnej ta funkcjonalność/reguła może nie być dostępna, albo została zmodernizowana do nieco innej postaci, przez to straciła swoją aktualność.
Aktualne opisy funkcjonalności/reguł znajdziesz tutaj »
Konfiguracja zezwoleń forów w PhpBB2.
Dla każdego forum na stronie można oddzielnie skonfigurować uprawnienia użytkowników.
Jest 5 kategorii użytkowników:
- Wszyscy - ta grupa obejmuje wszystkich odwiedzających forum.
- Zarejestrowani - ta grupa obejmuje wszystkich użytkowników posiadających własne konto na forum (użytkownik jest traktowany jako zarejestrowany po zalogowaniu się)
- Prywatne - oznacza że dana opcja forum będzie dostępna tylko dla członków grupy zdefiniowanej w panelu administracyjnym (opis użycia tej opcji w dalszej części tutorialu)
- Moderatorzy - ta grupa obejmuje wszystkich zalogowanych użytkowników, którzy na danym forum posiadają uprawnienia moderatora.
- Admin - ta grupa obejmuje tylko zalogowanych użytkowników z uprawnieniami administratora.
Aby skonfigurować uprawniania dla danego forum należy otworzyć panel administracyjny i z menu po lewej stronie wybrać link "Zezwolenia" z kategorii "Fora". Z listy wszystkich forów wybieramy to, dla którego chcemy ustawić uprawnienia i klikamy "Wybierz Forum". W wyświetlonej tabelce "Tryb Prosty" klikamy na link "Tryb Zaawansowany", gdyż jest on czytelniejszy. W wyświetlonym panelu konfiguracyjnym możemy ustawić uprawnienia do różnych funkcji i właściwości danego forum. Dla każdej z 10 funkcji / właściwości możemy ustawić uprawnienia dla jednej z pięciu kategorii użytkowników (patrz wyżej):
- Widoczny - oznacza, że forum będzie widoczne na liście na stronie głównej forum.
- Czytanie - oznacza, że można przeglądać wiadomości na danym forum.
- Pisanie - oznacza, że można pisać wiadomości na danym forum.
- Odpowiedzi - oznacza, że można odpowiadać na wiadomości innych użytkowników na danym forum.
- Edycja - oznacza, że można zmieniać treść wiadomości swojego autorstwa.
- Usuń - oznacza, że można usuwać swoje wiadomości.
- Przyklejone - oznacza, że można wysyłać na forum wiadomości przyklejone.
- Ogłoszenia - oznacza, że można wysyłać na forum ogłoszenia.
- Głosowanie - oznacza, że można głosować w ankietach.
- Tworzenie ankiet - oznacza, że można zakładać nowe ankiety.
Przykład:
Jeżeli chcemy aby na forum mogli pisać, czytać, odpowiadać, głosować i zakładać ankiety tylko zarejestrowani użytkownicy to w kolumnach Widoczny, Czytanie, Pisanie, Odpowiedzi, Edycja, Usuń, Głosowanie i Tworzenie ankiet wybieramy "ZAREJESTR.". Jedynie pisanie wiadomości przyklejonych i ogłoszeń pozostawiamy dla moderatorów, więc w kolumnach Przyklejone i Ogłoszenia wybieramy "MODERAT.".
Gdy ustawimy wszystkie parametry uprawnień na danym forum klikamy "Wyślij". Ustawienia zostały zapisane przez system i zaczynają obowiązywać. Każde forum może mieć inną konfiguracje uprawnień. Czynność opisaną w tej części tutorialu należy powtórzyć dla wszystkich forów, dla których uprawnienia chcemy zmienić.