Szukaj w pomocy
Wpisz szukane zagadnienie, np.: serwer DNS
UWAGA!
Poniższy opis nie jest aktualny i odnosi się do rozwiązań w istniejących w serwisie PRV.PL w przeszłości.
W chwili obecnej ta funkcjonalność/reguła może nie być dostępna, albo została zmodernizowana do nieco innej postaci, przez to straciła swoją aktualność.
Aktualne opisy funkcjonalności/reguł znajdziesz tutaj »
Tworzenie kategorii i forów w phpBB2.
Należy pamiętać, że słowo forum ma dwa znaczenia. Pierwsze z nich oznacza całą stronę (np. mojeforum.prv.pl). Drugie oznacza miejsce w ramach strony, w którym można prowadzić dyskusję (np. ta wiadomość znajduje się w forum "Co zrobić aby..."). Kategorie służą do grupowania forów (np. według tematyki).
Aby konfigurować forum należy otworzyć panel administracyjny.
Aby utworzyć nowe fora i kategorie z menu po lewej stronie wybieramy opcję "zarządzaj" z kategorii "fora". Pierwszą czynnością będzie utworzenie nowej kategorii. W tym celu w pole tekstowe na lewo od guzika "Nowa Kategoria" wpisujemy nazwę nowej kategorii i klikamy na "Nowa Kategoria". Kategoria została utworzona o czym informuje nas specjalny komunikat. Klikamy "Kliknij Tutaj aby powrócić do Administracji Forum". Jeżeli chcemy utworzyć więcej kategorii całą czynność powtarzamy. Gdy mamy utworzone kategorie czas utworzyć fora. W tabeli "Administracja Forum" są wymienione wszystkie utworzone kategorie. Pod każdą z nich znajduje się pole tekstowe i guzik "Nowe Forum". Jeżeli chcemy dodać forum do danej kategorii wpisujemy do pola tekstowego pod jej nazwą nazwę nowego forum i obok klikamy "Nowe Forum".
Otwiera się panel "Generalne Ustawienia Forum", w którym możemy skonfigurować nowe forum.
- W polu "Nazwa Forum" wpisujemy nazwę forum.
- W polu "Opis" streszczamy tematykę forum.
- Lista "Kategoria" pozwala na grupowanie forów.
- Lista "Status Forum" zawiera dwie opcje: "Odblokowany" i "Zablokowany". Opcja ta pozwala nam zablokować użytkownikom dostęp do tego forum.
- "Automatyczne Czyszczenie" pozwala na automatyczne usuwanie tematów, w których nic nie napisano przez daną ilość dni. Aby uaktywnić "Automatyczne czyszczenie" zaznaczamy opcję "Włączony" i ustawiamy jak stare wiadomości mają być usuwane i co ile dni system ma sprawdzać i usuwać stare wiadomości.
Na koniec klikamy "Nowe Forum" w celu zatwierdzenia konfiguracji. Forum zostało utworzone o czym informuje nas specjalny komunikat. Klikamy "Kliknij Tutaj aby powrócić do Administracji Forum". Jeżeli chcemy utworzyć więcej forów całą czynność powtarzamy. W ten sposób stworzyliśmy fora i kategorie. Są one teraz dostępne dla użytkowników.