Na Zachodzie jest już standardem, w Polsce luksusem. Kiedy łącza 6Mbps staną się standardem w domach Polaków? Wiele zależy od Telekomunikacji Polskiej (TP).
To właśnie bowiem do TP należy zdecydowana większość infrastruktury, za pomocą której świadczone są usługi dostępu do internetu. Bez jej modernizacji nie można nawet myśleć o powszechnym dostępie do naprawdę szybkiego internetu - pisze Gazeta Prawna.
Średni roczny koszt łącza 6Mbps to - według Gazety Prawnej - od 1,5 do 1,8 tysiąca złotych. Na najpopularniejsze obecnie łącze o przepustowości 1Mbps trzeba dziś wydać mniej więcej trzykrotnie mniej. Łącza o takiej właśnie prędkości najsilniej promują operatorzy, którzy na tym polu rzucili wyzwanie TP - Netia, Tele2, Dialog czy GTS Energis.
Dzięki promocjom, w których klient może otrzymać nawet kilkanaście miesięcy darmowego surfowania, konkurentom TP udało się opanować aż 40% rynku internetu szerokopasmowego.
Katarzyna Scheer, dyrektor ds. marketingu szerokopasmowych usług TP, przyznała, że na konieczne inwestycje w zwiększenie możliwości technicznych TP potrzebuje 2-3 lata. Jednak jej zdaniem łącze 1 Mbps jest dla wielu internautów wystarczające i przepustowość nie będzie miała wkrótce zbyt dużego znaczenia przy wyborze operatora.
- Walka na rynku będzie w coraz większym stopniu rozgrywać się na polu usług internetowych - mówi Katarzyna Scheer.
To właśnie bowiem do TP należy zdecydowana większość infrastruktury, za pomocą której świadczone są usługi dostępu do internetu. Bez jej modernizacji nie można nawet myśleć o powszechnym dostępie do naprawdę szybkiego internetu - pisze Gazeta Prawna.
Średni roczny koszt łącza 6Mbps to - według Gazety Prawnej - od 1,5 do 1,8 tysiąca złotych. Na najpopularniejsze obecnie łącze o przepustowości 1Mbps trzeba dziś wydać mniej więcej trzykrotnie mniej. Łącza o takiej właśnie prędkości najsilniej promują operatorzy, którzy na tym polu rzucili wyzwanie TP - Netia, Tele2, Dialog czy GTS Energis.
Dzięki promocjom, w których klient może otrzymać nawet kilkanaście miesięcy darmowego surfowania, konkurentom TP udało się opanować aż 40% rynku internetu szerokopasmowego.
Katarzyna Scheer, dyrektor ds. marketingu szerokopasmowych usług TP, przyznała, że na konieczne inwestycje w zwiększenie możliwości technicznych TP potrzebuje 2-3 lata. Jednak jej zdaniem łącze 1 Mbps jest dla wielu internautów wystarczające i przepustowość nie będzie miała wkrótce zbyt dużego znaczenia przy wyborze operatora.
- Walka na rynku będzie w coraz większym stopniu rozgrywać się na polu usług internetowych - mówi Katarzyna Scheer.