Serwis Google Maps udostępnił nową funkcję, która pozwala na łatwe zamieszczenie interaktywnej mapy na stronie internetowej lub blogu. Nie jest do tego wymagana - jak do tej pory - wiedza na temat programowania.
Na blogach możemy zamieszczać mapy wskazujące określoną lokalizację, spersonalizowane mapy stworzone za pomocą narzędzia MyMaps lub zdjęcia satelitarne wybranych miejsc i obiektów.
Aby to zrobić wystarczy wybrać w serwisie Google Maps określoną lokalizację lub mapę i kliknąć w odsyłacz Link to this page obecny nad mapą po prawej stronie.
Po kliknięciu na link ukażą nam się dwie linijki kodu do wklejenia. Pierwsza z nich (Paste link in email or IM) to bezpośredni link do mapy, który możemy np. przesłać znajomemu w e-mailu (ta funkcja była dostępna już wcześniej). Druga linijka kodu (Paste HTML to embed in website) zawiera właśnie ten kod, który możemy wkleić na stronę internetową lub bloga.
Zamieszczona na blogu mapa jest interaktywna. Użytkownik może ją przesuwać, dokonywać zbliżeń i zmieniać tryby widoku (mapa, zdjęcie satelitarne i widok hybrydowy).
Google proponuje różne sposoby wykorzystania nowych funkcji. Blogerzy mogą jej użyć, aby udokumentować swoje podróże lub aby urozmaicić opisy ciekawych miejsc. Firmy mogą dzięki mapom ułatwić klientom dotarcie do ich siedziby.
Na blogach możemy zamieszczać mapy wskazujące określoną lokalizację, spersonalizowane mapy stworzone za pomocą narzędzia MyMaps lub zdjęcia satelitarne wybranych miejsc i obiektów.
Aby to zrobić wystarczy wybrać w serwisie Google Maps określoną lokalizację lub mapę i kliknąć w odsyłacz Link to this page obecny nad mapą po prawej stronie.
Po kliknięciu na link ukażą nam się dwie linijki kodu do wklejenia. Pierwsza z nich (Paste link in email or IM) to bezpośredni link do mapy, który możemy np. przesłać znajomemu w e-mailu (ta funkcja była dostępna już wcześniej). Druga linijka kodu (Paste HTML to embed in website) zawiera właśnie ten kod, który możemy wkleić na stronę internetową lub bloga.
Zamieszczona na blogu mapa jest interaktywna. Użytkownik może ją przesuwać, dokonywać zbliżeń i zmieniać tryby widoku (mapa, zdjęcie satelitarne i widok hybrydowy).
Google proponuje różne sposoby wykorzystania nowych funkcji. Blogerzy mogą jej użyć, aby udokumentować swoje podróże lub aby urozmaicić opisy ciekawych miejsc. Firmy mogą dzięki mapom ułatwić klientom dotarcie do ich siedziby.