Aby poznać opinie innych ludzi internauci chętnie korzystają z Sieci, ale kiedy potrzebują naprawdę fachowej wiedzy, o wiele bardziej ufają drukowanym książkom - wynika z badań przeprowadzonych przez Hiperksiazka.pl.
Aż 76% uczestników badania przeprowadzonego przez Hiperksiazka.pl wskazało książkę lub fachowy poradnik jako źródło wiedzy, któremu najbardziej ufają. Internet wskazuje zaledwie 13% internautów.
Zalety internetu według badanych to przede wszystkim łatwość znalezienia odpowiedzi na konkretne pytania, atrakcyjność przekazu i łatwość poruszania się po treści. Internauci wskazali jednak, iż w książkach cenią sobie możliwość korzystania z nich w dowolnym miejscu. Nie bez znaczenia jest też przyjemność czerpaną z kontaktu z książką.
Z badań wynika też, że Sieć wcale nie zniechęca do lektury i polscy Internauci czytają znacznie więcej niż przeciętny Polak. Aż 89% z nich w ciągu ostatnich 6 miesięcy przeczytało przynajmniej 1 książkę. Tymczasem według badań IPSOS, w odniesieniu do całości społeczeństwa wskaźnik ten wynosi tylko ok. 58%.
Wspomniane badania były elementem inicjatywy Hiperksiazka.pl, która ma na celu rozpoczęcie konstruktywnej dyskusji nad przyszłością książki. Badanie przeprowadzono w dniach 23-27 lipca br. na ogólnopolskiej, losowo dobranej grupie 1000 użytkowników Internetu.
Aż 76% uczestników badania przeprowadzonego przez Hiperksiazka.pl wskazało książkę lub fachowy poradnik jako źródło wiedzy, któremu najbardziej ufają. Internet wskazuje zaledwie 13% internautów.
Zalety internetu według badanych to przede wszystkim łatwość znalezienia odpowiedzi na konkretne pytania, atrakcyjność przekazu i łatwość poruszania się po treści. Internauci wskazali jednak, iż w książkach cenią sobie możliwość korzystania z nich w dowolnym miejscu. Nie bez znaczenia jest też przyjemność czerpaną z kontaktu z książką.
Z badań wynika też, że Sieć wcale nie zniechęca do lektury i polscy Internauci czytają znacznie więcej niż przeciętny Polak. Aż 89% z nich w ciągu ostatnich 6 miesięcy przeczytało przynajmniej 1 książkę. Tymczasem według badań IPSOS, w odniesieniu do całości społeczeństwa wskaźnik ten wynosi tylko ok. 58%.
Wspomniane badania były elementem inicjatywy Hiperksiazka.pl, która ma na celu rozpoczęcie konstruktywnej dyskusji nad przyszłością książki. Badanie przeprowadzono w dniach 23-27 lipca br. na ogólnopolskiej, losowo dobranej grupie 1000 użytkowników Internetu.