Popularność Opery Mini wzrosła w czerwcu o jedną trzecią - wynika z badań firmy NetApplications. Wiele zyskała w tym czasie również desktopowa wersja norweskiej przeglądarki.
Czerwcowa popularność Opery Mini wedle danych NetApplications wynosiła 0,21 proc., co stanowi wzrost o 31,25 proc. (nie mylić z punktami procentowymi) względem danych z maja (0,16 proc.). Wzrost ten zapewne wiąże się z faktem, iż w ubiegłym miesiącu pojawiła się nowa wersja tej przeglądarki. Nie bez znaczenia był też fakt, iż produkt ten doczekał się pozytywnej recenzji na łamach The New York Times.
Sporo zyskała też Opera "biurkowa", której popularność wzrosła o jedną piątą. Należy jednak pamiętać, iż w wartościach bezwzględnych nadal są to małe liczby - mowa bowiem o wzroście z 0,74 proc. do 0,91 proc).
Liderem rynku pozostaje Internet Explorer (78.84 proc. w czerwcu, miesiąc wcześniej 78,67), drugie miejsce przypada przeglądarce Firefox (14,55 proc., miesiąc wcześniej 14,54).
Trzecia w rankingu jest przeglądarka Apple Safari z wynikiem 4,49 proc. O dziwo mimo głośnej premiery wersji windowsowej (wcześniej Safari dostępne było tylko dla Mac OS X) udziały tej przeglądarki spadły (w maju wynosiły 4,82 proc.).
Dla porównania według danych firmy Gemius pomiędzy 19 a 25 czerwca polski rynek przeglądarek internetowych kształtował się następująco: Internet Explorer posiadał udziały wielkości 62,7 proc., Firefox 30,6 proc., Opera 5,8 proc., Mozilla Suite 0,5 proc., a Safari 0,1 proc.
Czerwcowa popularność Opery Mini wedle danych NetApplications wynosiła 0,21 proc., co stanowi wzrost o 31,25 proc. (nie mylić z punktami procentowymi) względem danych z maja (0,16 proc.). Wzrost ten zapewne wiąże się z faktem, iż w ubiegłym miesiącu pojawiła się nowa wersja tej przeglądarki. Nie bez znaczenia był też fakt, iż produkt ten doczekał się pozytywnej recenzji na łamach The New York Times.
Sporo zyskała też Opera "biurkowa", której popularność wzrosła o jedną piątą. Należy jednak pamiętać, iż w wartościach bezwzględnych nadal są to małe liczby - mowa bowiem o wzroście z 0,74 proc. do 0,91 proc).
Liderem rynku pozostaje Internet Explorer (78.84 proc. w czerwcu, miesiąc wcześniej 78,67), drugie miejsce przypada przeglądarce Firefox (14,55 proc., miesiąc wcześniej 14,54).
Trzecia w rankingu jest przeglądarka Apple Safari z wynikiem 4,49 proc. O dziwo mimo głośnej premiery wersji windowsowej (wcześniej Safari dostępne było tylko dla Mac OS X) udziały tej przeglądarki spadły (w maju wynosiły 4,82 proc.).
Dla porównania według danych firmy Gemius pomiędzy 19 a 25 czerwca polski rynek przeglądarek internetowych kształtował się następująco: Internet Explorer posiadał udziały wielkości 62,7 proc., Firefox 30,6 proc., Opera 5,8 proc., Mozilla Suite 0,5 proc., a Safari 0,1 proc.