Czwarta na świecie wyszukiwarka Ask.com po raz kolejny wprowadziła zmiany do swojego interfejsu. Podobnie jak Google, Ask ma zamiar prezentować w wynikach wyszukiwania nie tylko linki, ale również klipy filmowe, obrazy i inne treści. Zmiana interfejsu jest jednak bardziej radykalna niż w przypadku Google Universal Search.
Nowy interfejs Ask nosi nazwę Ask3D, co odnosi się do prezentowania wyników wyszukiwania w trzech, umieszczonych obok siebie pionowych panelach. Przypomina to nieco zaprezentowany wcześniej interfejs Ask X, choć Ask3D wydaje się rozwiązaniem znacznie ulepszonym.
W wynikach wyszukiwania panel lewy zawiera pasek wyszukiwania oraz sugestie dotyczące dalszych poszukiwań. Panel środkowy zawiera standardowe linki do wyszukanych stron. Najbardziej nowatorski jest panel prawy, który może prezentować bardzo różne rodzaje treści - filmy, obrazki, definicje ze słowników i encyklopedii oraz odnośniki do wiadomości i wpisów blogowych.
Treści udostępniane w prawym panelu mogą być różne w zależności od wyszukiwanej frazy. Za ich odpowiednie dopasowanie odpowiedzialny jest system o nazwie Morph. Przykładowo wpisując do wyszukiwarki frazę "The Beatles" zobaczymy w prawym panelu miniaturkę filmu przedstawiającego koncert, a wpisując frazę "Chopin" otrzymamy fragment wpisu z Wikipedii.
Prezentowane po prawej stronie obrazki możemy powiększać najeżdżając na nie kursorem myszy. Wskazanie kursorem miniaturki reprezentującej klip wideo uruchomi krótki jego podgląd. Wszystkie prezentowane materiały wideo pochodzą z serwisu Blinkx, który udostępnia filmy również wyszukiwarkom AOL i MSN.
Analitycy zgodnie twierdzą, że Ask3D w obecnym kształcie oferuje użytkownikom znacznie odważniejsze podejście do różnorakich treści w internecie niż konkurencyjna usługa Universal Search przedstawiona przez Google dwa tygodnie temu. Panuje jednak również opinia, że Ask jako wyszukiwarka mało popularna może sobie na takie eksperymenty pozwalać.
Już od pewnego czasu Ask.com prezentuje coraz to nowe usługi i trzeba przyznać, że rozwój tej wyszukiwarki jest bardzo dynamiczny, a nowości są wysoko oceniane przez znawców rynku wyszukiwarek. Nie przekłada się to jednak w żaden sposób na zwiększenie udziału Ask.com w rynku. Według firmy comScore Inc. z Ask korzysta obecnie 5,1% amerykańskich internautów, podczas gdy z wyszukiwarek od Google, Yahoo i Microsoftu korzysta obecnie odpowiednio 49,7%, 26,8 oraz 10,3% użytkowników.
Nowy interfejs Ask nosi nazwę Ask3D, co odnosi się do prezentowania wyników wyszukiwania w trzech, umieszczonych obok siebie pionowych panelach. Przypomina to nieco zaprezentowany wcześniej interfejs Ask X, choć Ask3D wydaje się rozwiązaniem znacznie ulepszonym.
W wynikach wyszukiwania panel lewy zawiera pasek wyszukiwania oraz sugestie dotyczące dalszych poszukiwań. Panel środkowy zawiera standardowe linki do wyszukanych stron. Najbardziej nowatorski jest panel prawy, który może prezentować bardzo różne rodzaje treści - filmy, obrazki, definicje ze słowników i encyklopedii oraz odnośniki do wiadomości i wpisów blogowych.
Treści udostępniane w prawym panelu mogą być różne w zależności od wyszukiwanej frazy. Za ich odpowiednie dopasowanie odpowiedzialny jest system o nazwie Morph. Przykładowo wpisując do wyszukiwarki frazę "The Beatles" zobaczymy w prawym panelu miniaturkę filmu przedstawiającego koncert, a wpisując frazę "Chopin" otrzymamy fragment wpisu z Wikipedii.
Prezentowane po prawej stronie obrazki możemy powiększać najeżdżając na nie kursorem myszy. Wskazanie kursorem miniaturki reprezentującej klip wideo uruchomi krótki jego podgląd. Wszystkie prezentowane materiały wideo pochodzą z serwisu Blinkx, który udostępnia filmy również wyszukiwarkom AOL i MSN.
Analitycy zgodnie twierdzą, że Ask3D w obecnym kształcie oferuje użytkownikom znacznie odważniejsze podejście do różnorakich treści w internecie niż konkurencyjna usługa Universal Search przedstawiona przez Google dwa tygodnie temu. Panuje jednak również opinia, że Ask jako wyszukiwarka mało popularna może sobie na takie eksperymenty pozwalać.
Już od pewnego czasu Ask.com prezentuje coraz to nowe usługi i trzeba przyznać, że rozwój tej wyszukiwarki jest bardzo dynamiczny, a nowości są wysoko oceniane przez znawców rynku wyszukiwarek. Nie przekłada się to jednak w żaden sposób na zwiększenie udziału Ask.com w rynku. Według firmy comScore Inc. z Ask korzysta obecnie 5,1% amerykańskich internautów, podczas gdy z wyszukiwarek od Google, Yahoo i Microsoftu korzysta obecnie odpowiednio 49,7%, 26,8 oraz 10,3% użytkowników.