Popularna platforma muzyczna Last.fm została zakupiona przez amerykański koncern medialny CBS. Informację o transakcji potwierdziły już oficjalnie obie strony.
Last.fm posiada w chwili obecnej ok. 20 milionów zarejestrowanych użytkowników. Za sprawą odpowiednich pluginów do poszczególnych odtwarzaczy, system archiwizuje listę odtwarzanych przez użytkowników utworów, tworząc ich profile muzyczne z ulubionymi wykonawcami. Dzięki temu powstaje największa na świecie internetowa lista przebojów, a słuchacze o podobnych gustach muzycznych mają do dyspozycji całkowicie spersonalizowaną playlistę gotową do odsłuchu.
Od dłuższego już czasu właściciele platformy otrzymali z różnych stron propozycję zakupu serwisu - do tej pory, ze względu na różnice w planach dotyczących rozwoju projektu, wszystkie oferty zostały odrzucone.
Zbieżną wizję z twórcami Last.fm przedstawił dopiero CBS. Koncern medialny chce wykorzystać platformę przede wszystkim w celu dotarcia ze swą ofertą do młodszych odbiorców. Serwis został zakupiony za kwotę 280 milionów dolarów - donosi Tagesschau.
Przedstawiciele Last.fm uspokajają użytkowników, iż w kwestii ochrony ich prywatności nic się nie zmieni, a umowa z CBS umożliwi twórcom projektu jeszcze dynamiczniej zmieniać świat muzyki.
Last.fm powstało w 2002 roku jako internetowa stacja radiowa, która wykorzystywała profile muzyczne użytkowników do tworzenia dynamicznych playlist. W 2003 r. doszło do zintegrowania strony z projektem Audioscrobbler, który ostatecznie został wchłonięty przez Last.fm w sierpniu 2005 r.
Last.fm posiada w chwili obecnej ok. 20 milionów zarejestrowanych użytkowników. Za sprawą odpowiednich pluginów do poszczególnych odtwarzaczy, system archiwizuje listę odtwarzanych przez użytkowników utworów, tworząc ich profile muzyczne z ulubionymi wykonawcami. Dzięki temu powstaje największa na świecie internetowa lista przebojów, a słuchacze o podobnych gustach muzycznych mają do dyspozycji całkowicie spersonalizowaną playlistę gotową do odsłuchu.
Od dłuższego już czasu właściciele platformy otrzymali z różnych stron propozycję zakupu serwisu - do tej pory, ze względu na różnice w planach dotyczących rozwoju projektu, wszystkie oferty zostały odrzucone.
Zbieżną wizję z twórcami Last.fm przedstawił dopiero CBS. Koncern medialny chce wykorzystać platformę przede wszystkim w celu dotarcia ze swą ofertą do młodszych odbiorców. Serwis został zakupiony za kwotę 280 milionów dolarów - donosi Tagesschau.
Przedstawiciele Last.fm uspokajają użytkowników, iż w kwestii ochrony ich prywatności nic się nie zmieni, a umowa z CBS umożliwi twórcom projektu jeszcze dynamiczniej zmieniać świat muzyki.
Last.fm powstało w 2002 roku jako internetowa stacja radiowa, która wykorzystywała profile muzyczne użytkowników do tworzenia dynamicznych playlist. W 2003 r. doszło do zintegrowania strony z projektem Audioscrobbler, który ostatecznie został wchłonięty przez Last.fm w sierpniu 2005 r.