Główny Urząd Statystyczny opublikował opracowywany corocznie raport zatytułowany "Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w 2006 roku".
Badania w ramach tematu "Wskaźniki społeczeństwa informacyjnego" GUS prowadzi już czwarty rok. W 2005 roku badanych było 14 tys. przedsiębiorstw (m.in. budowlanych, handlowych, transportowych i z sektora finansowego) oraz ponad 8,3 tys. gospodarstw domowych z przynajmniej jedną osobą w wieku 16-74 lat.
GUS podaje, że w 2006 roku telefon komórkowy obecny był w niemal trzech czwartych (74%) gospodarstw domowych, niewiele mniej (72%) posiadało telefon stacjonarny. Dostęp do internetu miało 36% gospodarstw domowych (22% posiadało szerokopasmowe łącza). W 45% gospodarstw obecny był komputer.
Najwyższy poziom wyposażenia w komputery, internet i telefony można zaobserwować wśród dobrze sytuowanych mieszkańców dużych miast posiadających dzieci na utrzymaniu.
Użytkownicy internetu korzystają z niego głównie w domu. Najczęściej używają go do poczty elektronicznej (27% mieszkańców Polski), do wyszukiwania informacji o towarach i usługach, udziału w dyskusjach i czatach internetowych oraz gier i pobierania plików z muzyką.
Poziom wykorzystania internetu w przedsiębiorstwach był o wiele wyższy. Z badań GUS wynika, że w komputery wyposażonych było 93% przedsiębiorstw, a 89% miało dostęp do internetu. Przedsiębiorstwa sektora finansowego najaktywniej korzystały z Sieci, 100% tego typu firm jest podłączonych do internetu.
Znacząco, bo niemal dwukrotnie wzrosła w latach 2004-2006 liczba dużych przedsiębiorstw dysponujących bezprzewodowym dostępem do internetu - z 22 do 43%.
W świetle ostatnich doniesień o kolejnych usługach elektronicznych wprowadzanych przez polskie urzędy warto zauważyć, że w 2006 r. 56% internautów było zainteresowanych kontaktowaniem się z urzędami przez internet, natomiast 61% przedsiębiorstw przyznało, że kontaktowało się w ten sposób z administracją państwową.
Badania w ramach tematu "Wskaźniki społeczeństwa informacyjnego" GUS prowadzi już czwarty rok. W 2005 roku badanych było 14 tys. przedsiębiorstw (m.in. budowlanych, handlowych, transportowych i z sektora finansowego) oraz ponad 8,3 tys. gospodarstw domowych z przynajmniej jedną osobą w wieku 16-74 lat.
GUS podaje, że w 2006 roku telefon komórkowy obecny był w niemal trzech czwartych (74%) gospodarstw domowych, niewiele mniej (72%) posiadało telefon stacjonarny. Dostęp do internetu miało 36% gospodarstw domowych (22% posiadało szerokopasmowe łącza). W 45% gospodarstw obecny był komputer.
Najwyższy poziom wyposażenia w komputery, internet i telefony można zaobserwować wśród dobrze sytuowanych mieszkańców dużych miast posiadających dzieci na utrzymaniu.
Użytkownicy internetu korzystają z niego głównie w domu. Najczęściej używają go do poczty elektronicznej (27% mieszkańców Polski), do wyszukiwania informacji o towarach i usługach, udziału w dyskusjach i czatach internetowych oraz gier i pobierania plików z muzyką.
Poziom wykorzystania internetu w przedsiębiorstwach był o wiele wyższy. Z badań GUS wynika, że w komputery wyposażonych było 93% przedsiębiorstw, a 89% miało dostęp do internetu. Przedsiębiorstwa sektora finansowego najaktywniej korzystały z Sieci, 100% tego typu firm jest podłączonych do internetu.
Znacząco, bo niemal dwukrotnie wzrosła w latach 2004-2006 liczba dużych przedsiębiorstw dysponujących bezprzewodowym dostępem do internetu - z 22 do 43%.
W świetle ostatnich doniesień o kolejnych usługach elektronicznych wprowadzanych przez polskie urzędy warto zauważyć, że w 2006 r. 56% internautów było zainteresowanych kontaktowaniem się z urzędami przez internet, natomiast 61% przedsiębiorstw przyznało, że kontaktowało się w ten sposób z administracją państwową.