News Corporation i NBC Universal ogłosiły, że tworzą w internecie stronę, która ma stanowić konkurencję dla You Tube. Serwis ma wystartować latem i będzie oferować programy telewizyjne, filmy i inne materiały wideo.
Jeżeli chodzi o dystrybucję, partnerami serwisu mają być AOL, MSN, Yahoo i MySpace. Ich użytkownicy, którzy miesięcznie stanowią 96% unikalnych użytkowników internetu w USA, będą mieli dostęp do krótko- i długometrażowych materiałów wideo. Ten sojusz medialny ma stworzyć również platformę dla reklamodawców.
Prezes News Corp., Peter Chernin ujawnił, że zawartość serwisu będzie pochodziła od przynajmniej 12 stacji TV i dwóch głównych studiów filmowych. Według niego, po raz pierwszy internauci będą mieli to, co chcą – profesjonalny materiał wideo na stronach, z których najczęściej korzystają.
Już do samego początku w serwisie będą oferowane fragmenty i pełne odcinki najchętniej oglądanych programów i seriali takich jak Saturday Night Live, 24, The Simpsons i Prison Break.
News Corporation i NBC Universal stworzyły ten strategiczny sojusz w czasie, gdy uwaga użytkowników internetu i reklamodawców jest zwrócona na wideo oferowane przez sieć, tak jak nigdy dotąd. W styczniu odnotowano 123 miliony unikalnych użytkowników, których zainteresował materiał wideo w internecie.
Nowa spółka wystartuje ze swoim serwisem latem 2007 roku.
Jeżeli chodzi o dystrybucję, partnerami serwisu mają być AOL, MSN, Yahoo i MySpace. Ich użytkownicy, którzy miesięcznie stanowią 96% unikalnych użytkowników internetu w USA, będą mieli dostęp do krótko- i długometrażowych materiałów wideo. Ten sojusz medialny ma stworzyć również platformę dla reklamodawców.
Prezes News Corp., Peter Chernin ujawnił, że zawartość serwisu będzie pochodziła od przynajmniej 12 stacji TV i dwóch głównych studiów filmowych. Według niego, po raz pierwszy internauci będą mieli to, co chcą – profesjonalny materiał wideo na stronach, z których najczęściej korzystają.
Już do samego początku w serwisie będą oferowane fragmenty i pełne odcinki najchętniej oglądanych programów i seriali takich jak Saturday Night Live, 24, The Simpsons i Prison Break.
News Corporation i NBC Universal stworzyły ten strategiczny sojusz w czasie, gdy uwaga użytkowników internetu i reklamodawców jest zwrócona na wideo oferowane przez sieć, tak jak nigdy dotąd. W styczniu odnotowano 123 miliony unikalnych użytkowników, których zainteresował materiał wideo w internecie.
Nowa spółka wystartuje ze swoim serwisem latem 2007 roku.