Typowa polska internautka jest młoda i wykształcona, a w internecie czyta głównie prasę kobiecą lub poszukuje pracy - wynika z badań firmy Gemius, która w przeddzień Międzynarodowego Dnia Kobiet opublikowała swoje badania na temat płci pięknej w Sieci.
Badania Gemius pokazują przede wszystkim, że przedstawicielki płci pięknej stanowią obecnie 49,62% internautów. Oznacza to, że na stronach internetowych spotykamy je równie często jak mężczyzn.
Przeciętna użytkowniczka Sieci znajduje się w przedziale wiekowym 15 - 24 lata, jest mieszkanką aglomeracji miejskiej, posiada wyższe wykształcenie, a z zasobów sieci korzysta codziennie lub prawie codziennie. Tej czynności poświęca ona przeciętnie 27 godz. 23 min. i 45 sek. w miesiącu dokonując przy tym średnio 1671,57 odsłon.
Jeśli chodzi o ulubione treści internautek, to najczęściej są one związane z rynkiem pracy, a także z tzw. stylem życia. Wśród witryn zgrupowanych w tej kategorii tematycznej użytkowniczki mogą znaleźć porady, sprawdzić horoskopy, przeczytać nowinki ze świata show biznesu itd. Na przeciwległym biegunie kobiecych zainteresowań znajdują się zagadnienia związane z motoryzacją, sportem oraz nowymi technologiami.
Sporządzony w trakcie badań ranking dziesięciu witryn o najwyższym udziale kobiet pokazuje, że wybierają one przede wszystkim elektroniczne wydania pism kobiecych oraz tych adresowanych do nastolatek, strony produktowe i internetowy sennik. Na pierwszym miejscu rankingu znajduje się jedyna w zestawieniu obcojęzyczna strona. Na kanadyjskiej witrynie www.elouai.com można zaprojektować własną lalkę, emotikon lub graficzną ikonę, wykorzystywaną na stronach internetowych lub w korespondencji mailowej.
Oczywiście w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie kobiet internetem, rośnie liczba witryn adresowanych specjalnie dla nich. Serwisy te nie tylko dostarczają informacji i rozrywki. Są także platformami wymiany informacji, doświadczeń oraz prezentacji kobiecego punktu widzenia.
Badania Gemius pokazują przede wszystkim, że przedstawicielki płci pięknej stanowią obecnie 49,62% internautów. Oznacza to, że na stronach internetowych spotykamy je równie często jak mężczyzn.
Przeciętna użytkowniczka Sieci znajduje się w przedziale wiekowym 15 - 24 lata, jest mieszkanką aglomeracji miejskiej, posiada wyższe wykształcenie, a z zasobów sieci korzysta codziennie lub prawie codziennie. Tej czynności poświęca ona przeciętnie 27 godz. 23 min. i 45 sek. w miesiącu dokonując przy tym średnio 1671,57 odsłon.
Jeśli chodzi o ulubione treści internautek, to najczęściej są one związane z rynkiem pracy, a także z tzw. stylem życia. Wśród witryn zgrupowanych w tej kategorii tematycznej użytkowniczki mogą znaleźć porady, sprawdzić horoskopy, przeczytać nowinki ze świata show biznesu itd. Na przeciwległym biegunie kobiecych zainteresowań znajdują się zagadnienia związane z motoryzacją, sportem oraz nowymi technologiami.
Sporządzony w trakcie badań ranking dziesięciu witryn o najwyższym udziale kobiet pokazuje, że wybierają one przede wszystkim elektroniczne wydania pism kobiecych oraz tych adresowanych do nastolatek, strony produktowe i internetowy sennik. Na pierwszym miejscu rankingu znajduje się jedyna w zestawieniu obcojęzyczna strona. Na kanadyjskiej witrynie www.elouai.com można zaprojektować własną lalkę, emotikon lub graficzną ikonę, wykorzystywaną na stronach internetowych lub w korespondencji mailowej.
Oczywiście w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie kobiet internetem, rośnie liczba witryn adresowanych specjalnie dla nich. Serwisy te nie tylko dostarczają informacji i rozrywki. Są także platformami wymiany informacji, doświadczeń oraz prezentacji kobiecego punktu widzenia.