Przedstawiciele Komisji Europejskiej postulują o prawo do zwrotu zakupionych drogą internetową plików muzycznych w przypadku nie spełnienia oczekiwań konsumenta.
Celem przedstawicieli Komisji Europejskiej, postulujących o prawo do zwrotu zakupionych online plików muzycznych, jest wyznaczenie jednolitego dla wszystkich państw okresu liczonego od chwili zakupu utworu, w trakcie którego konsument będzie mógł otrzymać zwrot pieniędzy w przypadku niezadowolenia. Genezą wniosku jest prowadzony przez takie pańswa jak Norwegia i Szwecja spór z jednym z największych dystrybutorów muzyki online, firmą Apple, o dopuszczenie możliwości wycofania transakcji w przypadku niezadowolenia konsumenta.
W krajach tych możliwość wycofania transakcji poparta jest prawami konsumenta. Obecnie planuje się wprowadzić takie prawo na terenie całej Europy.
Celem przedstawicieli Komisji Europejskiej, postulujących o prawo do zwrotu zakupionych online plików muzycznych, jest wyznaczenie jednolitego dla wszystkich państw okresu liczonego od chwili zakupu utworu, w trakcie którego konsument będzie mógł otrzymać zwrot pieniędzy w przypadku niezadowolenia. Genezą wniosku jest prowadzony przez takie pańswa jak Norwegia i Szwecja spór z jednym z największych dystrybutorów muzyki online, firmą Apple, o dopuszczenie możliwości wycofania transakcji w przypadku niezadowolenia konsumenta.
W krajach tych możliwość wycofania transakcji poparta jest prawami konsumenta. Obecnie planuje się wprowadzić takie prawo na terenie całej Europy.