Firma Google rozpoczyna testy systemu, który pozwoli klientom programu AdWords na zakup reklam radiowych. Kalifornijska firma próbuje już także sprzedawać reklamy w gazetach, a więc jest coraz bliżej stworzenia prawdziwego, reklamowego supermarketu.
Na sprzedaż reklam radiowych pozwoli system zakupiony przez Google na początku bieżącego roku od firmy dMarc Broadcasting i wbudowany w system AdWords pod nazwą Google Audio Ads. Reklamodawca będzie dysponował nie tylko możliwością zakupu reklamy przez program AdWords, ale uzyska także dostęp do raportów na temat stacji, w których wyemitowano jego reklamy.
Z Google współpracuje już 700 stacji radiowych działających na rynku amerykańskim. Docelowo firma chce podjąć współpracę z blisko 5 tys. rozgłośni.
W testach bierze udział ograniczona liczba wybranych reklamodawców. Wiadomo, że w przyszłości, kiedy system będzie ogólnodostępny, Google będzie pobierać prowizje od każdej sprzedanej reklamy.
Wielu nadawców uważa, że Google może pomóc w rozruszaniu radiowego rynku reklamy, który ostatnio przechodzi zastój. Rozwiązania kalifornijskiej firmy mogłyby znacznie ułatwić zakup reklam (cała procedura przebiega on-line), a ponadto istnieje prawdopodobieństwo, że reklamodawcy zainteresowani dotychczas wyłącznie internetem przynajmniej spróbują zakupić reklamę w radiu.
Google Audio Ads może też okazać się trafionym pomysłem dla reklamy lokalnej, jeśli tylko kalifornijska firma podpisze umowy z mniejszymi rozgłośniami.
W ubiegłym miesiącu firma Google rozpoczęła testy innej nowej usługi, która pozwoli klientom AdWords na zakup reklam w 50 znanych pismach drukowanych. Również w tym przypadku procedura zakupu jest uproszczona, a Google pobiera jedynie prowizję od każdej zawartej transakcji.
Na sprzedaż reklam radiowych pozwoli system zakupiony przez Google na początku bieżącego roku od firmy dMarc Broadcasting i wbudowany w system AdWords pod nazwą Google Audio Ads. Reklamodawca będzie dysponował nie tylko możliwością zakupu reklamy przez program AdWords, ale uzyska także dostęp do raportów na temat stacji, w których wyemitowano jego reklamy.
Z Google współpracuje już 700 stacji radiowych działających na rynku amerykańskim. Docelowo firma chce podjąć współpracę z blisko 5 tys. rozgłośni.
W testach bierze udział ograniczona liczba wybranych reklamodawców. Wiadomo, że w przyszłości, kiedy system będzie ogólnodostępny, Google będzie pobierać prowizje od każdej sprzedanej reklamy.
Wielu nadawców uważa, że Google może pomóc w rozruszaniu radiowego rynku reklamy, który ostatnio przechodzi zastój. Rozwiązania kalifornijskiej firmy mogłyby znacznie ułatwić zakup reklam (cała procedura przebiega on-line), a ponadto istnieje prawdopodobieństwo, że reklamodawcy zainteresowani dotychczas wyłącznie internetem przynajmniej spróbują zakupić reklamę w radiu.
Google Audio Ads może też okazać się trafionym pomysłem dla reklamy lokalnej, jeśli tylko kalifornijska firma podpisze umowy z mniejszymi rozgłośniami.
W ubiegłym miesiącu firma Google rozpoczęła testy innej nowej usługi, która pozwoli klientom AdWords na zakup reklam w 50 znanych pismach drukowanych. Również w tym przypadku procedura zakupu jest uproszczona, a Google pobiera jedynie prowizję od każdej zawartej transakcji.