Gazetom drukowanym wbrew pozorom opłaca się prowadzić strony internetowe. Świadczy o tym choćby fakt, że wydatki na reklamę na stronach prowadzonych przez gazety ciągle rosną - donosi organizacja Newspaper Association of America (NAA).
Wzrost w tym obszarze wyniósł w trzecim kwartale br. 23%, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W sumie dochody wyniosły 638 mln USD. Warto zwrócić uwagę na to, że jest to dziesiąty z rzędu kwartał, w którym odsetek wzrostu wydatków na reklamę w internetowych wydaniach gazet wyrażany był liczbą dwucyfrową.
Jeśli chodzi o reklamę w prasie drukowanej to wydatki na nią osiągnęły poziom 11,1 mld USD, co stanowi sumę o 2,6% mniejszą niż w trzecim kwartale 2005 roku. Łączne wydatki na prasę i internet wyniosły 11,8 mld dolarów, a więc zanotowały spadek o 1,5%.
Jeśli chodzi o rodzaje zamieszczanych w prasie ogłoszeń i reklam, to zaobserwowano wzrost w kategorii nieruchomości i spadki w innych kategoriach. Zdaniem analityków jest to dowód na to, że prasa jest dostosowana przede wszystkim do rynków lokalnych.
Zdaniem Johna F. Sturma z NAA, na rynku gazet wygrają tylko ci wydawcy, którzy udostępnią internetowe wydania swoich tytułów i nie chodzi tylko o zyski z reklamy. Funkcjonowanie w internecie pozwala czasopismom na budowanie lojalności klientów wobec marki.
Wzrost w tym obszarze wyniósł w trzecim kwartale br. 23%, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W sumie dochody wyniosły 638 mln USD. Warto zwrócić uwagę na to, że jest to dziesiąty z rzędu kwartał, w którym odsetek wzrostu wydatków na reklamę w internetowych wydaniach gazet wyrażany był liczbą dwucyfrową.
Jeśli chodzi o reklamę w prasie drukowanej to wydatki na nią osiągnęły poziom 11,1 mld USD, co stanowi sumę o 2,6% mniejszą niż w trzecim kwartale 2005 roku. Łączne wydatki na prasę i internet wyniosły 11,8 mld dolarów, a więc zanotowały spadek o 1,5%.
Jeśli chodzi o rodzaje zamieszczanych w prasie ogłoszeń i reklam, to zaobserwowano wzrost w kategorii nieruchomości i spadki w innych kategoriach. Zdaniem analityków jest to dowód na to, że prasa jest dostosowana przede wszystkim do rynków lokalnych.
Zdaniem Johna F. Sturma z NAA, na rynku gazet wygrają tylko ci wydawcy, którzy udostępnią internetowe wydania swoich tytułów i nie chodzi tylko o zyski z reklamy. Funkcjonowanie w internecie pozwala czasopismom na budowanie lojalności klientów wobec marki.