Od wtorku mieszkańcy Katowic mogą korzystać z sieci bezpłatnych punktów internetowego dostępu do usług i treści przekazywanych elektronicznie przez magistrat tego miasta - poinformował PAP. Na sieć składa się 12 infokiosków, 9 telecentrów oraz hot-spot na katowickim rynku.
Infokioski - czyli specjalnie przystosowane i obudowane komputery - umieszczone zostały wewnątrz i na zewnątrz budynków urzędu miejskiego w centrum miasta. Z kolei telecentra to pomieszczenia, każde wyposażone w pięć komputerów z dostępem do internetu, usytuowane w bibliotekach oraz domach kultury poza centrum.
Jak powiedzieli PAP przedstawiciele katowickiego urzędu miejskiego, na razie przez wspomnianą sieć nie można załatwić żadnej urzędowej sprawy. Mieszkańcy Katowic mogą jedynie: przesłać do magistratu skargę lub wniosek, uzyskać informację o urzędowych procedurach czy terminach płacenia miejskich podatków, a także wydrukować różne formularze oraz instrukcje.
Użyteczność otwartych we wtorek punktów ma wzrosnąć po upowszechnieniu podpisu elektronicznego - prawdopodobnie w 2008 roku. Wtedy - po stworzeniu indywidualnego konta internetowej obsługi w urzędzie miejskim - możliwe będzie np. wysyłanie tam przez internet pełnego wniosku o wyrobienie dowodu osobistego czy też sprawdzenie stanu rozliczeń podatkowych z urzędem.
Inwestycja była realizowana od kwietnia zeszłego roku. Pierwotnie miała kosztować ok. 700 tys. zł, jednak udało się zredukować jej koszt do ok. 500 tys. zł - informuje PAP. W 75 proc. została sfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania Infrastruktura Społeczeństwa Informacyjnego.
Infokioski - czyli specjalnie przystosowane i obudowane komputery - umieszczone zostały wewnątrz i na zewnątrz budynków urzędu miejskiego w centrum miasta. Z kolei telecentra to pomieszczenia, każde wyposażone w pięć komputerów z dostępem do internetu, usytuowane w bibliotekach oraz domach kultury poza centrum.
Jak powiedzieli PAP przedstawiciele katowickiego urzędu miejskiego, na razie przez wspomnianą sieć nie można załatwić żadnej urzędowej sprawy. Mieszkańcy Katowic mogą jedynie: przesłać do magistratu skargę lub wniosek, uzyskać informację o urzędowych procedurach czy terminach płacenia miejskich podatków, a także wydrukować różne formularze oraz instrukcje.
Użyteczność otwartych we wtorek punktów ma wzrosnąć po upowszechnieniu podpisu elektronicznego - prawdopodobnie w 2008 roku. Wtedy - po stworzeniu indywidualnego konta internetowej obsługi w urzędzie miejskim - możliwe będzie np. wysyłanie tam przez internet pełnego wniosku o wyrobienie dowodu osobistego czy też sprawdzenie stanu rozliczeń podatkowych z urzędem.
Inwestycja była realizowana od kwietnia zeszłego roku. Pierwotnie miała kosztować ok. 700 tys. zł, jednak udało się zredukować jej koszt do ok. 500 tys. zł - informuje PAP. W 75 proc. została sfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania Infrastruktura Społeczeństwa Informacyjnego.