Wiadomości:
Gemius: Coraz większe znaczenie marketingowe Web 2.0
utworzono: 22-08-2007
Autor: Dziennik Internautów - mm
Co drugi internauta w wieku od 15 do 25 lat ogląda klipy video publikowane na stronach internetowych. Co czwarty należy przynajmniej do jednej społeczności internetowej, a co ósmy prowadzi własny blog - wynika z badań zrealizowanych przez firmę Gemius SA na zlecenie agencji Yoof.

Sporą popularnością wśród młodzieży cieszą się serwisy umożliwiające oglądanie oraz publikowanie materiałów audio i video. Co trzeci ankietowany, który odwiedza tego typu strony, czyni to trzy do pięciu razy w tygodniu. Co szósty badany przyznaje, że odwiedza je codziennie.

Do stron, na których młodzi internauci zwykle oglądają telewizję oraz klipy audio i video, należą portale internetowe (np. Onet.pl, Wirtualna Polska) oraz Google Video - wymieniane odpowiednio przez 62 proc. i 60 proc. internautów. Nieco mniej, bo połowa młodych użytkowników przyznaje, że odwiedza najpopularniejszy na świecie serwis YouTube.com. Smog.pl jest odwiedzany przez 42% internautów.

Jak wynika z raportu Gemius, co piąty internauta w wieku od 15 do 25 lat, który odwiedza strony z plikami audio i video, umieszcza na nich swoje komentarze, filmy lub zdjęcia. Zdecydowana większość badanych, korzystających z tego typu serwisów, jedynie zapoznaje się z prezentowanymi na witrynach materiałami.

Badanie Gemisa pokazuje dość wyraźnie, że strony internetowe oparte na idei Web 2.0 zyskują znaczenie marketingowe. Dla ludzi w wieku 15-25 lat internet staje sie głównym narzędziem komunikacji, źródłem informacji oraz rozrywki. Publikując, komentując i wchodząc w interakcje z innymi użytkownikami sieci, internauci coraz częściej stają się aktywnymi twórcami cyberprzestrzeni.

W ramach badań Gemius zrealizowano badanie jakościowe i ilościowe. Badanie jakościowe zostało przeprowadzone za pomocą techniki on-line FGI (Focus Group Interview) w sierpniu 2006 r. Objeło ono 2 grupy dyskusyjne. Badanie ilościowe przeprowadzono w dniach 30 sierpnia - 4 września 2006. Kwestionariusze emitowano losowo internautom na witrynach korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI.
Źródła
di.com.pl
Komentarze
Brak komentarzy