Swoją działalność ma zamiar rozpocząć MSN Poland, a to oznacza, że Microsoft wejdzie na polski rynek usług internetowych. W jaki sposób gigant chce się przebić ze swoimi usługami przez polską ofertę portali i komunikatorów? Arend Hendriks udzielił odpowiedzi na to pytanie serwisowi Internet Standard.
Arend Hendriks jest w Microsofcie odpowiedzialny za wprowadzanie produktów MSN i Windows Live na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Z jego wypowiedzi wynika, że na początku w Polsce zostaną wprowadzone produkty z serii Live.
Przedstawiciel Microsoftu podkreśla, że usługi Live to nie tylko Mail, Spaces czy komunikator Messenger, ale także darmowy skaner antywirusowy oraz kontrola rodzicielska (będzie wprowadzona niebawem). Microsoft liczy na to, że internauci korzystający z serwisów społecznościowych Live wypróbują także te dodatkowe rozwiązania bezpieczeństwa.
Uruchomienie polskiej wersji portalu MSN jest również brane pod uwagę. Mimo, że w Polsce nie brakuje znaczących graczy na rynku portali, Hendriks nie zraża się. Mówi, że ludzie często przeglądają więcej niż jeden portal i dlatego wejście nowego gracza na rynek nie musi oznaczać odbierania użytkowników innym witrynom tego typu.
Aplikacją, która zdaniem Hendriksa może zawojować polski rynek jest komunikator Live Messenger. Mimo, że na polskim rynku dominuje Gadu-Gadu, Hendriks uważa, że komunikator Microsoftu może się przebić dzięki temu, że obudowana jest wokół niego spora platforma społecznościowa zawierająca m. in. blogi MSN Spaces.
MSN Poland wprowadzi też do Polski nowy produkt reklamowy - AdCenter. Usługa ta umożliwia reklamodawcy zdobycie większej ilości, pochodzących z różnych źródeł informacji o użytkownikach, którzy klikali w ich reklamy. Rozwiązanie to ma trafić do Polski zaraz po przetłumaczeniu i dostosowaniu interfejsu.
Arend Hendriks jest w Microsofcie odpowiedzialny za wprowadzanie produktów MSN i Windows Live na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Z jego wypowiedzi wynika, że na początku w Polsce zostaną wprowadzone produkty z serii Live.
Przedstawiciel Microsoftu podkreśla, że usługi Live to nie tylko Mail, Spaces czy komunikator Messenger, ale także darmowy skaner antywirusowy oraz kontrola rodzicielska (będzie wprowadzona niebawem). Microsoft liczy na to, że internauci korzystający z serwisów społecznościowych Live wypróbują także te dodatkowe rozwiązania bezpieczeństwa.
Uruchomienie polskiej wersji portalu MSN jest również brane pod uwagę. Mimo, że w Polsce nie brakuje znaczących graczy na rynku portali, Hendriks nie zraża się. Mówi, że ludzie często przeglądają więcej niż jeden portal i dlatego wejście nowego gracza na rynek nie musi oznaczać odbierania użytkowników innym witrynom tego typu.
Aplikacją, która zdaniem Hendriksa może zawojować polski rynek jest komunikator Live Messenger. Mimo, że na polskim rynku dominuje Gadu-Gadu, Hendriks uważa, że komunikator Microsoftu może się przebić dzięki temu, że obudowana jest wokół niego spora platforma społecznościowa zawierająca m. in. blogi MSN Spaces.
MSN Poland wprowadzi też do Polski nowy produkt reklamowy - AdCenter. Usługa ta umożliwia reklamodawcy zdobycie większej ilości, pochodzących z różnych źródeł informacji o użytkownikach, którzy klikali w ich reklamy. Rozwiązanie to ma trafić do Polski zaraz po przetłumaczeniu i dostosowaniu interfejsu.