Wiele osób korzystających z telefonu nie ma nawet pojęcia, że jest użytkownikiem VoIP - do takich wniosków doszła polska firma Inotel, niezależny operator telekomunikacyjny oferujący usługi telefonii IP, po przeanalizowaniu struktury i dynamiki wzrostu swoich klientów.
Z badań Inotel wynika, że swój 30 proc. miesięczny rozwój zawdzięcza głównie osobom, które nie wiedzą, że korzystają z telefonii IP.
- To paradoks, ale największa grupa naszych klientów nie zdaje sobie sprawy z tego, że korzysta z VoIP. Najczęściej znajdują się oni w zasięgu działania współpracujących z nami dostawców Internetu i po prostu kupują od nich telefon. - mówi Jakub Dwernicki, Prezes Zarządu Inotel SA. - Potem podłączają tradycyjny aparat do gniazdka telefonicznego i zaczynają płacić wielokrotnie niższe rachunki. O tym, że to VoIP nie wiedzą i wcale ich to nie interesuje. Ważne jest to, że jakość rozmów jest taka sama, a rachunki dużo niższe niż u tradycyjnych operatorów.
Obecnie w oparciu o platformę Inotel swoje usługi telekomunikacyjne oferuje ponad 80 dostawców internetu i sieci telewizji kablowych. Sprzedają oni telefony pod własną marką i w oparciu o samodzielnie prowadzoną politykę cenową.
W zasięgu tych operatorów znajduje ok. 1 miliona gospodarstw domowych - szacują przedstawiciele Inotela. W sierpniu klienci tych firm rozmawiali w sumie ponad 3 miliony minut na miesiąc i - jak podaje Inotel - czas rozmów nadal rośnie w tempie 30 proc. na miesiąc.
Wzrostową tendencję wydaje się potwierdzać raport Synergy Research Group, z którego wynika, że Polska jest jednym z przodujących państw w Europie pod względem dynamiki rozwoju telefonii IP. Według analityków do 2008 roku w Europie Środkowej 50 proc. małych i średnich przedsiębiorstw korzystać będzie z technologii IP zamiast klasycznej telefonii.
Z badań Inotel wynika, że swój 30 proc. miesięczny rozwój zawdzięcza głównie osobom, które nie wiedzą, że korzystają z telefonii IP.
- To paradoks, ale największa grupa naszych klientów nie zdaje sobie sprawy z tego, że korzysta z VoIP. Najczęściej znajdują się oni w zasięgu działania współpracujących z nami dostawców Internetu i po prostu kupują od nich telefon. - mówi Jakub Dwernicki, Prezes Zarządu Inotel SA. - Potem podłączają tradycyjny aparat do gniazdka telefonicznego i zaczynają płacić wielokrotnie niższe rachunki. O tym, że to VoIP nie wiedzą i wcale ich to nie interesuje. Ważne jest to, że jakość rozmów jest taka sama, a rachunki dużo niższe niż u tradycyjnych operatorów.
Obecnie w oparciu o platformę Inotel swoje usługi telekomunikacyjne oferuje ponad 80 dostawców internetu i sieci telewizji kablowych. Sprzedają oni telefony pod własną marką i w oparciu o samodzielnie prowadzoną politykę cenową.
W zasięgu tych operatorów znajduje ok. 1 miliona gospodarstw domowych - szacują przedstawiciele Inotela. W sierpniu klienci tych firm rozmawiali w sumie ponad 3 miliony minut na miesiąc i - jak podaje Inotel - czas rozmów nadal rośnie w tempie 30 proc. na miesiąc.
Wzrostową tendencję wydaje się potwierdzać raport Synergy Research Group, z którego wynika, że Polska jest jednym z przodujących państw w Europie pod względem dynamiki rozwoju telefonii IP. Według analityków do 2008 roku w Europie Środkowej 50 proc. małych i średnich przedsiębiorstw korzystać będzie z technologii IP zamiast klasycznej telefonii.