Doniesienia o wybuchających bateriach dla komputerów przenośnych wywołały w Kraju Kwitnącej Wiśni ożywioną debatę nad ogólnym wizerunkiem produktów, pochodzących z tego kraju. Jak podaje New York Times, w różnych mediach można napotkać opinie na temat pogarszającej się jakości japońskiej elektroniki, na rzecz urządzeń chińskich oraz koreańskich. Cała sprawa traktowana jest bardzo poważnie przez lokalne media, czego dowodem jest pierwszoplanowe traktowanie wiadomości o wadliwych bateriach Sony, nawet w stosunku do doniesień z Iraku lub Libanu.
W samej Japonii debata nad przyczynami takiej sytuacji obrała kierunek wzajemnych oskarżeń, kierowanych pod adresem młodszej lub też starszej kadry zarządzającej wielkich koncernów z branży IT. Zdaniem pierwszych, to oni powinni zająć miejsca w zarządach i radach nadzorczych, jako że reprezentują bardziej nowoczesną wiedzę oraz umiejętności. Z kolei starsi menedżerowie krytykują promowanie tzw. amerykańskiego stylu zarządzania swoich młodszych kolegów, co ich zdaniem burzy pewien obrany porządek i przyczynia się własnie do pogorszenia się wizerunku produktów ze znaczkiem Made in Japan.
W mediach pojawił się nawet apel emerytowanego prezesa firmy Toyota – Hiroshi’ego Okudy, który wezwał rodaków do naprawy sytuacji poprzez zwiększenie konkurencyjności japońskich producentów. Jego zdaniem ostatnie kroki dużych koncernów, mające na celu zacieśnienie współpracy, nie idą w parze z poprawieniem jakości produktów.
W samej Japonii debata nad przyczynami takiej sytuacji obrała kierunek wzajemnych oskarżeń, kierowanych pod adresem młodszej lub też starszej kadry zarządzającej wielkich koncernów z branży IT. Zdaniem pierwszych, to oni powinni zająć miejsca w zarządach i radach nadzorczych, jako że reprezentują bardziej nowoczesną wiedzę oraz umiejętności. Z kolei starsi menedżerowie krytykują promowanie tzw. amerykańskiego stylu zarządzania swoich młodszych kolegów, co ich zdaniem burzy pewien obrany porządek i przyczynia się własnie do pogorszenia się wizerunku produktów ze znaczkiem Made in Japan.
W mediach pojawił się nawet apel emerytowanego prezesa firmy Toyota – Hiroshi’ego Okudy, który wezwał rodaków do naprawy sytuacji poprzez zwiększenie konkurencyjności japońskich producentów. Jego zdaniem ostatnie kroki dużych koncernów, mające na celu zacieśnienie współpracy, nie idą w parze z poprawieniem jakości produktów.