Każdy klient kupujący Windows Vista otrzyma taką samą płytę DVD, niezależnie od tego, którą edycję zakupi. Oczywiście klucz produktu pozwoli na zainstalowanie tych funkcji, które posiada zakupiona edycja. Takie rozwiązanie ma umożliwić klientowi zmianę edycji w dowolnym czasie.
Umieszczenie wszystkich edycji na jednej płycie pozwoli Microsoftowi na znaczne obcięcie kosztów dystrybucji systemu. Ułatwi ono również handel sklepom z oprogramowaniem, które będą mogły zakupić po prostu płyty z Vistą, a nie z edycjami, które mogą się nie sprzedać.
Z kolei użytkownicy będą mogli w każdej chwili dokonać zakupu innej edycji Visty, zawierającej więcej funkcji. Zakup będzie dokonywany przez internet i po dokonaniu wpłaty użytkownik będzie mógł pobrać klucz, który pozwoli na aktualizację systemu. Nie będzie potrzebna całkowita reinstalacja, a jedynie instalacja nowych funkcji z tej samej płyty.
Microsoft określił taką możliwość mianem "Anytime Upgrade". Nie wiadomo jeszcze ile będzie kosztowała zmiana edycji na lepszą.
Koncern z Redmond planuje wypuszczenie w sumie sześciu edycji Windowsa Visty. Trzy mają być przeznaczone na użytek domowy, dwie kolejne zostały stworzone z myślą o małych i dużych firmach, a ostatnia będzie wersją okrojoną, która trafi do krajów rozwijających się. Ceny poszczególnych edycji będą się rozciągać od 199 USD za Home Basic (najprostsza, nieokrojona wersja domowa) do 399 USD za Vista Ultimate.
Microsoft przewiduje, że klienci w większości zakupią edycję Home Premium (będącą bardziej zaawansowaną Home Basic), ale niewykluczone, że z czasem zechcą się przesiąść na Vista Ultimate, wyposażoną w wiele dodatkowych narzędzi, szczególnie do obsługi multimediów.
Umieszczenie wszystkich edycji na jednej płycie pozwoli Microsoftowi na znaczne obcięcie kosztów dystrybucji systemu. Ułatwi ono również handel sklepom z oprogramowaniem, które będą mogły zakupić po prostu płyty z Vistą, a nie z edycjami, które mogą się nie sprzedać.
Z kolei użytkownicy będą mogli w każdej chwili dokonać zakupu innej edycji Visty, zawierającej więcej funkcji. Zakup będzie dokonywany przez internet i po dokonaniu wpłaty użytkownik będzie mógł pobrać klucz, który pozwoli na aktualizację systemu. Nie będzie potrzebna całkowita reinstalacja, a jedynie instalacja nowych funkcji z tej samej płyty.
Microsoft określił taką możliwość mianem "Anytime Upgrade". Nie wiadomo jeszcze ile będzie kosztowała zmiana edycji na lepszą.
Koncern z Redmond planuje wypuszczenie w sumie sześciu edycji Windowsa Visty. Trzy mają być przeznaczone na użytek domowy, dwie kolejne zostały stworzone z myślą o małych i dużych firmach, a ostatnia będzie wersją okrojoną, która trafi do krajów rozwijających się. Ceny poszczególnych edycji będą się rozciągać od 199 USD za Home Basic (najprostsza, nieokrojona wersja domowa) do 399 USD za Vista Ultimate.
Microsoft przewiduje, że klienci w większości zakupią edycję Home Premium (będącą bardziej zaawansowaną Home Basic), ale niewykluczone, że z czasem zechcą się przesiąść na Vista Ultimate, wyposażoną w wiele dodatkowych narzędzi, szczególnie do obsługi multimediów.