Odbieramy coraz więcej e-maili, coraz częściej zamawiamy newslettery i coraz większa część nas nie wyobraża sobie pracy bez poczty elektronicznej - wynika z badań SARE.
Praktycznie każdy internauta posiada przynajmniej jeden adres e-mailowy, a 89% Polaków zatrudnionych w dziale IT deklaruje posiadanie więcej niż 2 kont pocztowych.
Otrzymujemy coraz więcej poczty. Tylko 5% ankietowanych deklaruje, że otrzymuje dziennie do 3 e-maili (w zeszłym roku odsetek ten stanowił 19% ogółu). Ponad połowa respondentów znajduje w swojej skrzynce do 20 nowych listów każdego dnia.
Najpopularniejszym sposobem odbioru poczty elektronicznej są programy pocztowe, z których korzysta 85% ankietowanych. Stosunkowo popularne okazało się ściąganie korespondencji przez telefon komórkowy - czyni tak prawie co dziesiąty badany.
Badanie wykorzystania poczty elektronicznej wykazało znaczący potencjał, jaki tkwi w tzw. marketingu wirusowym. Ponad 3/4 respondentów przesyła dalej e-maile o charakterze rozrywkowym. Jedynie do 3% respondentów takie listy nie trafiają.
Problem spamu dotyka prawie wszystkich. Jedynie 4 proc. badanych twierdzi, że nie otrzymuje tego rodzaju e-maili. Blisko 1/3 pytanych dostaje każdego dnia ponad 10 niezamówionych wiadomości.
Blisko połowa respondentów blokuje wyświetlanie grafik w poczcie elektronicznej. Najczęściej jednak opcję tę wykorzystują pracownicy IT (69%).
Rosnącą popularnością cieszą się newslettery. 90% uczestników badania subskrybuje przynajmniej jeden biuletyn. Co czwarty respondent stwierdził, że otrzymuje ich co najmniej 10 na tydzień. Aż 3/4 pytanych ma do nich pozytywne nastawienie.
Najbardziej pożądane cechy newslettera to rzeczowość i czytelność. Blisko 1/3 część respondentów uważa, że newsletter nie powinien być zbyt "ciężki" (w sensie objętości w kB). Atrakcyjność graficzna interesuje zaledwie co czwartego ankietowanego. Mało kto uważa, że newsletter powinien być krótki.
Zdecydowana większość respondentów (90%) dostrzegła również wymierne korzyści wynikające z wykorzystania e-mail marketingu w firmach. Najbardziej doceniono możliwość intensyfikacji kontaktów z klientami, zwiększenie liczby odwiedzin witryny oraz niskie koszty komunikacji za pomocą e-maili.
W badaniu wzięło udział 2400 osób. Ponad połowa uczestników badania ma od 20 do 29 lat. Drugim pod względem liczebności jest przedział 30-39 lat (29% respondentów). Grupa wiekowa 15-19 lat stanowi jedynie 4% ogółu respondentów. Nie pokrywa się to z ogólną strukturą wieku polskich internautów, ale grupa została dobrana tak, aby uzyskać dane od osób aktywnych zawodowo.
Praktycznie każdy internauta posiada przynajmniej jeden adres e-mailowy, a 89% Polaków zatrudnionych w dziale IT deklaruje posiadanie więcej niż 2 kont pocztowych.
Otrzymujemy coraz więcej poczty. Tylko 5% ankietowanych deklaruje, że otrzymuje dziennie do 3 e-maili (w zeszłym roku odsetek ten stanowił 19% ogółu). Ponad połowa respondentów znajduje w swojej skrzynce do 20 nowych listów każdego dnia.
Najpopularniejszym sposobem odbioru poczty elektronicznej są programy pocztowe, z których korzysta 85% ankietowanych. Stosunkowo popularne okazało się ściąganie korespondencji przez telefon komórkowy - czyni tak prawie co dziesiąty badany.
Badanie wykorzystania poczty elektronicznej wykazało znaczący potencjał, jaki tkwi w tzw. marketingu wirusowym. Ponad 3/4 respondentów przesyła dalej e-maile o charakterze rozrywkowym. Jedynie do 3% respondentów takie listy nie trafiają.
Problem spamu dotyka prawie wszystkich. Jedynie 4 proc. badanych twierdzi, że nie otrzymuje tego rodzaju e-maili. Blisko 1/3 pytanych dostaje każdego dnia ponad 10 niezamówionych wiadomości.
Blisko połowa respondentów blokuje wyświetlanie grafik w poczcie elektronicznej. Najczęściej jednak opcję tę wykorzystują pracownicy IT (69%).
Rosnącą popularnością cieszą się newslettery. 90% uczestników badania subskrybuje przynajmniej jeden biuletyn. Co czwarty respondent stwierdził, że otrzymuje ich co najmniej 10 na tydzień. Aż 3/4 pytanych ma do nich pozytywne nastawienie.
Najbardziej pożądane cechy newslettera to rzeczowość i czytelność. Blisko 1/3 część respondentów uważa, że newsletter nie powinien być zbyt "ciężki" (w sensie objętości w kB). Atrakcyjność graficzna interesuje zaledwie co czwartego ankietowanego. Mało kto uważa, że newsletter powinien być krótki.
Zdecydowana większość respondentów (90%) dostrzegła również wymierne korzyści wynikające z wykorzystania e-mail marketingu w firmach. Najbardziej doceniono możliwość intensyfikacji kontaktów z klientami, zwiększenie liczby odwiedzin witryny oraz niskie koszty komunikacji za pomocą e-maili.
W badaniu wzięło udział 2400 osób. Ponad połowa uczestników badania ma od 20 do 29 lat. Drugim pod względem liczebności jest przedział 30-39 lat (29% respondentów). Grupa wiekowa 15-19 lat stanowi jedynie 4% ogółu respondentów. Nie pokrywa się to z ogólną strukturą wieku polskich internautów, ale grupa została dobrana tak, aby uzyskać dane od osób aktywnych zawodowo.