Wiadomości:
Polscy internauci lubią wszystkie media
utworzono: 22-08-2007
Autor: Dziennik Internautów - mm
Rodzimi internauci są aktywnymi odbiorcami innych mediów takich, jak radio i telewizja. Coraz częściej też tradycyjne odbiorniki są zamieniane na komputer z internetem - wynika z raportu firmy Gemius.

Jeśli chodzi o telewizję, to nadal najczęściej jest ona oglądana w sposób tradycyjny. Trzeba jednak zaznaczyć, że od października 2004 do czerwca br. liczba internautów oglądających telewizję w Sieci wzrosła prawie dwukrotnie i wynosi obecnie 32,3%. Coraz większą popularnością cieszą się też internetowe radia.

Z raportu Gemius wynika, że to panowie najczęściej oglądają telewizję i słuchają radia w wersji online. Internautki wolą internetową prasę.

Ulubionym kanałem telewizyjnym internautów jest TVN (ogląda go 69,1% ankietowanych). Na kolejnych miejscach znajdują się TVP1 (59,7%) oraz Polsat (59,5%). Mężczyźni częściej oglądają "jedynkę". Co ciekawe, kobiety częściej deklarowały oglądanie kanałów sportowych.

Najchętniej słuchaną przez internautów stacją radiowa pozostaje RMF FM (41,3%). Kolejne pozycje pod względem popularności zajmuje Radio Zet (34,1%), Eska (26%) i Program 3 Polskiego Radia (13,6%). Kobiety nieco chętniej słuchają RMF FM oraz Eski. Mężczyźni natomiast nieznacznie częściej wybierają Program 3 PR, Radiostację i Program 1 PR.

Gazeta Wyborcza jest ulubionym dziennikiem polskich internautów, którą czyta niemal połowa ankietowanych. Na kolejnych miejscach uplasował się Fakt i Rzeczpospolita. Jeśli chodzi o tygodniki, to na pierwszym miejscu znalazł się Newsweek czytany przez 19% ankietowanych.

W miesięcznikach widać wyraźny podział na preferencje wynikające z płci. Panowie często czytają CKM, CD Action i PC World Komputer, natomiast panie wybierają Claudię, Avanti i Twój Styl.

Raport Gemius jednoznacznie wskazuje na to, że polscy internauci są aktywną grupą odbiorców każdego medium. Ich preferencje są jednak mocno determinowane przez płeć, wiek i częstotliwość łączenia się z internetem.
Źródła
di.com.pl
Komentarze
Brak komentarzy