Firmy ATM S.A. (ATM) i Crowley Data Poland (CDP) stworzyły konsorcjum, którego celem jest budowa i eksploatacja sieci internetowej nowej generacji. Ma ona zapewnić wysoki poziom przepustowości niezbędny do efektywnego wprowadzenia nowoczesnych usług multimedialnych.
W ramach współpracy firmy oferować będą nową usługę: AC-X, która ma wpłynąć na obniżenie kosztów wymiany ruchu z innymi operatorami i dostawcami treści. Sieć internetowa nowej generacji ma także umożliwić operatorom bardziej efektywną obsługę multimediów, płatnych usług dostarczania treści czy telefonii internetowej.
- Szukamy partnerów, którzy chcą wykorzystać swoje sieci do świadczenia usług nadawcom i odbiorcom. Efekt synergii potencjału ATM i CDP, a w szczególności liczby klientów i wolumenu ruchu IP w sieci, umożliwi konsorcjum zajęcie czołowej pozycji na rynku międzyoperatorskim w Polsce — powiedział Roman Szwed, prezes Zarządu ATM S.A.
Usługa skierowana jest przede wszystkim do dostawców internetu, portali, a także firm planujących świadczenie usług multimedialnych, takich jak telewizja internetowa, wideo na żądanie, telefonia VoIP.
Z usług dostępnych w ramach międzyoperatorskiego węzła rozproszonego początkowo będą mogli korzystać klienci z Białegostoku, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Rzeszowa, Szczecina, Warszawy i Wrocławia. Planowane jest udostępnienie usługi również w kolejnych miastach.
Konsorcjum ATM i CDP wykorzystywać będzie uzupełniające się zasoby telekomunikacyjne obu firm. Wspólne usługi będą świadczone w oparciu o światłowodowe sieci dostępowe firmy ATM S.A., radiowy system dostępu CDP, a także łącza międzymiastowe obydwu operatorów, o początkowej przepustowości minimum 2,5 Gb/s.
W ramach współpracy firmy oferować będą nową usługę: AC-X, która ma wpłynąć na obniżenie kosztów wymiany ruchu z innymi operatorami i dostawcami treści. Sieć internetowa nowej generacji ma także umożliwić operatorom bardziej efektywną obsługę multimediów, płatnych usług dostarczania treści czy telefonii internetowej.
- Szukamy partnerów, którzy chcą wykorzystać swoje sieci do świadczenia usług nadawcom i odbiorcom. Efekt synergii potencjału ATM i CDP, a w szczególności liczby klientów i wolumenu ruchu IP w sieci, umożliwi konsorcjum zajęcie czołowej pozycji na rynku międzyoperatorskim w Polsce — powiedział Roman Szwed, prezes Zarządu ATM S.A.
Usługa skierowana jest przede wszystkim do dostawców internetu, portali, a także firm planujących świadczenie usług multimedialnych, takich jak telewizja internetowa, wideo na żądanie, telefonia VoIP.
Z usług dostępnych w ramach międzyoperatorskiego węzła rozproszonego początkowo będą mogli korzystać klienci z Białegostoku, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Rzeszowa, Szczecina, Warszawy i Wrocławia. Planowane jest udostępnienie usługi również w kolejnych miastach.
Konsorcjum ATM i CDP wykorzystywać będzie uzupełniające się zasoby telekomunikacyjne obu firm. Wspólne usługi będą świadczone w oparciu o światłowodowe sieci dostępowe firmy ATM S.A., radiowy system dostępu CDP, a także łącza międzymiastowe obydwu operatorów, o początkowej przepustowości minimum 2,5 Gb/s.