Internet swoim zasięgiem i czasem konsumpcji w dorównuje już prasie i telewizji, dlatego zasługuje na miano medium masowego - wynika z raportu opublikowanego przez Online Publishers Association (OPA).
Okazuje się, że korzystanie z Sieci konsumuje od 1/5 do 1/4 czasu poświęcanego mediom. Co ważne - osoby, które wzięły udział w badaniu często korzystały z internetu równocześnie słuchając radia czy oglądając telewizję.
Wynika z tego, że dzięki kampaniom prowadzonym jednocześnie w internecie i w innym medium, można rozszerzyć zasięg działania reklamy na odbiorcę. Łączenie internetu z telewizją w godzinach przedpołudniowych rozszerza zasięg o 51%, w południe o około 39%, a po południu o około 42%. W przypadku kampanii prowadzonych równocześnie w magazynach drukowanych i internecie zasięg może się rozszerzyć nawet o ponad 100%.
Dla reklamodawców istotne powinno być również dane dotyczące siły nabywczej telewidzów i internautów.
Osoby, które dużą ilość czasu poświęcają na oglądanie telewizji, w skali roku wydają około 21,4 tys. USD, podczas gdy analogiczna grupa internautów ponad 26,4 tys. USD. Zapaleni telewidzowie na rozrywki i zajęcia sportowe przeznaczają 2,6 tys. USD, a internauci 3,3 tys. USD. Siła nabywcza internautów jest więc wyższa.
W badaniach, na podstawie których oceniono zalety internetu, rejestrowano zachowanie 350 osób co 15 sekund, przez około 80% czasu po przebudzeniu. Osoby te były podzielone na niemal równe grupy mężczyzn i kobiet w grupach wiekowych 8-24, 35-49 oraz 50 i więcej. Badanie zostało przeprowadzone wiosną zeszłego roku.
Okazuje się, że korzystanie z Sieci konsumuje od 1/5 do 1/4 czasu poświęcanego mediom. Co ważne - osoby, które wzięły udział w badaniu często korzystały z internetu równocześnie słuchając radia czy oglądając telewizję.
Wynika z tego, że dzięki kampaniom prowadzonym jednocześnie w internecie i w innym medium, można rozszerzyć zasięg działania reklamy na odbiorcę. Łączenie internetu z telewizją w godzinach przedpołudniowych rozszerza zasięg o 51%, w południe o około 39%, a po południu o około 42%. W przypadku kampanii prowadzonych równocześnie w magazynach drukowanych i internecie zasięg może się rozszerzyć nawet o ponad 100%.
Dla reklamodawców istotne powinno być również dane dotyczące siły nabywczej telewidzów i internautów.
Osoby, które dużą ilość czasu poświęcają na oglądanie telewizji, w skali roku wydają około 21,4 tys. USD, podczas gdy analogiczna grupa internautów ponad 26,4 tys. USD. Zapaleni telewidzowie na rozrywki i zajęcia sportowe przeznaczają 2,6 tys. USD, a internauci 3,3 tys. USD. Siła nabywcza internautów jest więc wyższa.
W badaniach, na podstawie których oceniono zalety internetu, rejestrowano zachowanie 350 osób co 15 sekund, przez około 80% czasu po przebudzeniu. Osoby te były podzielone na niemal równe grupy mężczyzn i kobiet w grupach wiekowych 8-24, 35-49 oraz 50 i więcej. Badanie zostało przeprowadzone wiosną zeszłego roku.