Od kilku tygodni Microsoft prowadzi rozmowy, dotyczące przejęcia giganta aukcyjnego, eBay Inc - donosi New York Post, powołując się na bliżej nieokreślone źródła. Jeśli doszłoby do takiej fuzji, to serwis eBay zostałby połączony z MSN. W dodatku eBay posiada w swoich rękach Skype.
Microsoft poprzez pozyskanie eBay, miałby stworzyć całkowicie odmieniony portal, który mógłby efektywnie konkurować z Google. Jak czytamy w NY Post, rozmowy nadal są prowadzone, choć ich klimat w ciągu ostatnich dwóch tygodni ochłodził się.
Cała sprawa może budzić wątpliwości, bo eBay w zeszłym tygodniu wszedł w partnerstwo z portalem Yahoo. Na mocy porozumienia eBay-Yahoo, system reklamowy Yahoo ma być przeniesiony do największej platformy aukcyjnej eBay, natomiast system płatności PayPal, ma być dostępny także w Yahoo.
Jedno ze "źródeł" na które powołuje sie NY Post, podaje jednak, że porozumienie eBay-Yahoo wcale nie musi zastopować rozmów z Microsoftem.
Gigant z Redmond usiłował już wcześniej zawiązać sojusz ze znaczącym portalem, aby spopularyzować przezeń swoją wyszukiwarkę. Jego celem był serwis AOL należący do Time Warner. Ostatecznie jednak długą bitwę o udziały AOL wygrała firma Google. Wtedy Microsoft zwrócił się w stronę nowych partnerów Yahoo i eBay.
W sferze domysłów pozostaje to, w jaki sposób sojusz eBay-Microsoft mógłby wpłynąć na Skype.
Microsoft poprzez pozyskanie eBay, miałby stworzyć całkowicie odmieniony portal, który mógłby efektywnie konkurować z Google. Jak czytamy w NY Post, rozmowy nadal są prowadzone, choć ich klimat w ciągu ostatnich dwóch tygodni ochłodził się.
Cała sprawa może budzić wątpliwości, bo eBay w zeszłym tygodniu wszedł w partnerstwo z portalem Yahoo. Na mocy porozumienia eBay-Yahoo, system reklamowy Yahoo ma być przeniesiony do największej platformy aukcyjnej eBay, natomiast system płatności PayPal, ma być dostępny także w Yahoo.
Jedno ze "źródeł" na które powołuje sie NY Post, podaje jednak, że porozumienie eBay-Yahoo wcale nie musi zastopować rozmów z Microsoftem.
Gigant z Redmond usiłował już wcześniej zawiązać sojusz ze znaczącym portalem, aby spopularyzować przezeń swoją wyszukiwarkę. Jego celem był serwis AOL należący do Time Warner. Ostatecznie jednak długą bitwę o udziały AOL wygrała firma Google. Wtedy Microsoft zwrócił się w stronę nowych partnerów Yahoo i eBay.
W sferze domysłów pozostaje to, w jaki sposób sojusz eBay-Microsoft mógłby wpłynąć na Skype.