Microsoft wprowadził nowe funkcje do swojego serwisu z internetowymi mapami (Windows Live Local). Teraz możliwe jest uzyskanie bieżących informacji o natężeniu ruchu drogowego.
Aby w serwisie Windows Live Local uzyskać informację o ruchu drogowym wystarczy wcisnąć przycisk "Traffic" i poczekać. Drogi zostaną pokolorowane na żółto, pomarańczowo lub czerwono, a obok pojawi się legenda mówiąca o tym, z jaka średnią szybkością będzie można poruszać się w danym terenie.
Przedstawiciele Microsoftu wierzą, że taka funkcja znacznie ułatwi zaplanowanie podróży, a w szczególności obliczenie czasu jej trwania.
Do serwisu została również dodana możliwość tworzenia list swoich ulubionych miejsc. Potem takie listy można w wygodny sposób wysłać e-mailem, przez komunikator, albo opublikować na blogu. Został także wydany dodatek do programu Outlook 2003 pozwalający na wpinanie map do wydarzeń w kalendarzu.
Niestety nie możemy sprawdzić danych dotyczących ruchu w Polsce, choć na rodzimym rynku mamy już od dawna podobne specjalistyczne serwisy, np. Korkonet.pl. Widzimy jednocześnie, że konkurencja na rynku internetowych map dobrze wpływa na innowacyjność Microsoftu, Google i Yahoo - trzech wielkich graczy rynkowych, którzy w serwisach z mapami widzą też szansę dla rozwoju rynku reklamy internetowej.
Aby w serwisie Windows Live Local uzyskać informację o ruchu drogowym wystarczy wcisnąć przycisk "Traffic" i poczekać. Drogi zostaną pokolorowane na żółto, pomarańczowo lub czerwono, a obok pojawi się legenda mówiąca o tym, z jaka średnią szybkością będzie można poruszać się w danym terenie.
Przedstawiciele Microsoftu wierzą, że taka funkcja znacznie ułatwi zaplanowanie podróży, a w szczególności obliczenie czasu jej trwania.
Do serwisu została również dodana możliwość tworzenia list swoich ulubionych miejsc. Potem takie listy można w wygodny sposób wysłać e-mailem, przez komunikator, albo opublikować na blogu. Został także wydany dodatek do programu Outlook 2003 pozwalający na wpinanie map do wydarzeń w kalendarzu.
Niestety nie możemy sprawdzić danych dotyczących ruchu w Polsce, choć na rodzimym rynku mamy już od dawna podobne specjalistyczne serwisy, np. Korkonet.pl. Widzimy jednocześnie, że konkurencja na rynku internetowych map dobrze wpływa na innowacyjność Microsoftu, Google i Yahoo - trzech wielkich graczy rynkowych, którzy w serwisach z mapami widzą też szansę dla rozwoju rynku reklamy internetowej.