Obsługa przez internet jest wygodna, ale tylko do czasu, kiedy nie trzeba zadać firmie specyficznego pytania. Z badań firmy Transversal wynika, że kontakt e-mailowy z e-firmami jest bardzo utrudniony i może znacznie się przeciągać.
Badania Transversal objęły 100 czołowych, brytyjskich firm prowadzących obsługę przez stronę internetową. Przedsiębiorstwa reprezentowały różne gałęzie rynku: bankowość, ubezpieczenia, turystykę, sprzedaż detaliczną, telekomunikację oraz działalność usługową.
Do każdej z firm wysłano e-maile z zapytaniami charakterystycznymi dla danej gałęzi rynku. Odpowiedzi oceniono ze względu na ich przydatność i czas, jakiego potrzebowała firma na ich udzielenie.
Okazało się, że aż 69% przedsiębiorstw nie było w stanie odpowiedzieć na więcej niż 4 pytania na 10. Tylko 16% przedsiębiorstw odpowiedziało na więcej niż 6 pytań dotyczących produktów oraz zagadnień takich jak ewentualny zwrot pieniędzy. Najgorzej z odpowiadaniem radziły sobie firmy z sektora ubezpieczeń i turystyki.
Średni czas oczekiwania na odpowiedź to 33 godziny, przy czym 40% odpowiedzi uznano za nieprzydatne dla klienta. Najdłuższy zanotowany czas odpowiedzi to 385 godzin, czyli ponad 16 dni. Najwolniej odpowiadają firmy z sektora usługowego, gdzie średni czas oczekiwania na odpowiedź wynosi 102 godziny.
Pozytywne jest jednak to, że od zeszłego roku sytuacja i tak się poprawiła. Średnia ilość prawidłowo udzielonych odpowiedzi na 10 zadanych pytań wzrosła z 2 do 3, tak więc mimo wszystko możemy mieć nadzieje na to, że obsługa przez internet będzie coraz lepsza.
Badania Transversal objęły 100 czołowych, brytyjskich firm prowadzących obsługę przez stronę internetową. Przedsiębiorstwa reprezentowały różne gałęzie rynku: bankowość, ubezpieczenia, turystykę, sprzedaż detaliczną, telekomunikację oraz działalność usługową.
Do każdej z firm wysłano e-maile z zapytaniami charakterystycznymi dla danej gałęzi rynku. Odpowiedzi oceniono ze względu na ich przydatność i czas, jakiego potrzebowała firma na ich udzielenie.
Okazało się, że aż 69% przedsiębiorstw nie było w stanie odpowiedzieć na więcej niż 4 pytania na 10. Tylko 16% przedsiębiorstw odpowiedziało na więcej niż 6 pytań dotyczących produktów oraz zagadnień takich jak ewentualny zwrot pieniędzy. Najgorzej z odpowiadaniem radziły sobie firmy z sektora ubezpieczeń i turystyki.
Średni czas oczekiwania na odpowiedź to 33 godziny, przy czym 40% odpowiedzi uznano za nieprzydatne dla klienta. Najdłuższy zanotowany czas odpowiedzi to 385 godzin, czyli ponad 16 dni. Najwolniej odpowiadają firmy z sektora usługowego, gdzie średni czas oczekiwania na odpowiedź wynosi 102 godziny.
Pozytywne jest jednak to, że od zeszłego roku sytuacja i tak się poprawiła. Średnia ilość prawidłowo udzielonych odpowiedzi na 10 zadanych pytań wzrosła z 2 do 3, tak więc mimo wszystko możemy mieć nadzieje na to, że obsługa przez internet będzie coraz lepsza.