W środę, 26 kwietnia, Google umieściła na stronie głównej swojej wyszukiwarki (zwykle wolnej od reklam) elementy promujące przeglądarkę Firefox wyposażoną w pasek narzędziowy Google. Reklama widoczna była jedynie dla użytkowników przeglądarki Internet Explorer - starała się zwrócić ich uwagę na sprawę bezpiecznego korzystania z internetu.
Na stronie głównej, pod formularzem wyszukiwarki Google, pojawił się napis, który namawiał do pobrania i zainstalowania przeglądarki Firefox z dodatkiem Google Toolbar:
"Firefox with Google Toolbar: tabbed browsing, safer surfing."
(z ang. Firefox z paskiem narzędziowym Google: przegladanie na kartach, bezpieczniejsze surfowanie)
Pod napisem była dodatkowo graficzna prezentacja paska narzędziowego Google w przeglądarce Firefox.
Zrzut ekranu obrazujący to wydarzenie umieścił na swoim blogu Paul Kim z Mozilla Corporation, który jednocześnie podziękował ekipie marketingu Google za wsparcie.
Przedstawiciel Google potwierdził serwisowi TechWeb fakt umieszczenia reklamy, tłumacząc to chęcią promowania produktu, dzięki któremu użytkownicy tej wyszukiwarki mogą bezpieczniej i wygodniej z niej korzystać.
Jak zauważa TechWeb, nie jest to pierwszy raz, gdy Google promuje na swojej stronie głównej produkty powiązane z jej usługami. Wcześniej pojawiły się już reklamy Google Video eksponujące programy CBS network i National Basketball Association.
Także zaangażowanie wyszukiwarki w promocję Firefoksa nie jest niczym nowym. Google w programie AdSense płaci partnerom od 10 centów do 1 dolara za każdego poleconego użytkownika, który pobrał i zainstalował Firefoksa z Google Toolbar.
Na stronie głównej, pod formularzem wyszukiwarki Google, pojawił się napis, który namawiał do pobrania i zainstalowania przeglądarki Firefox z dodatkiem Google Toolbar:
"Firefox with Google Toolbar: tabbed browsing, safer surfing."
(z ang. Firefox z paskiem narzędziowym Google: przegladanie na kartach, bezpieczniejsze surfowanie)
Pod napisem była dodatkowo graficzna prezentacja paska narzędziowego Google w przeglądarce Firefox.
Zrzut ekranu obrazujący to wydarzenie umieścił na swoim blogu Paul Kim z Mozilla Corporation, który jednocześnie podziękował ekipie marketingu Google za wsparcie.
Przedstawiciel Google potwierdził serwisowi TechWeb fakt umieszczenia reklamy, tłumacząc to chęcią promowania produktu, dzięki któremu użytkownicy tej wyszukiwarki mogą bezpieczniej i wygodniej z niej korzystać.
Jak zauważa TechWeb, nie jest to pierwszy raz, gdy Google promuje na swojej stronie głównej produkty powiązane z jej usługami. Wcześniej pojawiły się już reklamy Google Video eksponujące programy CBS network i National Basketball Association.
Także zaangażowanie wyszukiwarki w promocję Firefoksa nie jest niczym nowym. Google w programie AdSense płaci partnerom od 10 centów do 1 dolara za każdego poleconego użytkownika, który pobrał i zainstalował Firefoksa z Google Toolbar.