Okazuje się że coraz więcej ataków na cenne dane dokonywanych jest od wewnątrz przedsiębiorstwa. Firma IBM, świadoma tego trendu, postanowiła udostępnić oprogramowanie, które potrafi wyśledzić szpiega w firmie.
Oprogramowanie Identity Risk and Identification jest w stanie monitorować akcje każdego pracownika w firmie i porównywać je z szablonami zachowań jego współpracowników. Szefowie IBM zapewniają, że rozwiązanie to jest elastyczne i potrafi dostosować się do zmiennego środowiska biznesu.
Czy szpiegostwo w firmie rzeczywiście jest tak dużym problemem? Z badań przeprowadzonych przez IBM wynika, że 56% organizacji zgłasza naruszenia bezpieczeństwa dokonane od wewnątrz. Dlatego Big Blue jest przekonany o konieczności dostarczenia takiego rozwiązania.
Pomysł śledzenia pracowników poprzez oprogramowanie nie jest całkowicie nowy. Na początku grudnia zeszłego roku pisaliśmy w DI o systemie firmy Peacocks, który potrafi analizować dane w firmach prowadzących sprzedaż detaliczną i wykryć nadużycia, takie jak unieważnianie autentycznie zawartych transakcji lub podbieranie pieniędzy z kasy sklepu.
Skuteczność działania oprogramowania śledzącego pracowników może zastanawiać tylko pod jednym względem. Czy założenia, na których ono bazuje, wykluczają fałszywe alarmy i nieuzasadnione oskarżenia o szpiegostwo?
Oprogramowanie Identity Risk and Identification jest w stanie monitorować akcje każdego pracownika w firmie i porównywać je z szablonami zachowań jego współpracowników. Szefowie IBM zapewniają, że rozwiązanie to jest elastyczne i potrafi dostosować się do zmiennego środowiska biznesu.
Czy szpiegostwo w firmie rzeczywiście jest tak dużym problemem? Z badań przeprowadzonych przez IBM wynika, że 56% organizacji zgłasza naruszenia bezpieczeństwa dokonane od wewnątrz. Dlatego Big Blue jest przekonany o konieczności dostarczenia takiego rozwiązania.
Pomysł śledzenia pracowników poprzez oprogramowanie nie jest całkowicie nowy. Na początku grudnia zeszłego roku pisaliśmy w DI o systemie firmy Peacocks, który potrafi analizować dane w firmach prowadzących sprzedaż detaliczną i wykryć nadużycia, takie jak unieważnianie autentycznie zawartych transakcji lub podbieranie pieniędzy z kasy sklepu.
Skuteczność działania oprogramowania śledzącego pracowników może zastanawiać tylko pod jednym względem. Czy założenia, na których ono bazuje, wykluczają fałszywe alarmy i nieuzasadnione oskarżenia o szpiegostwo?