Niejednokrotnie do urzędu wybieramy się tylko po to, aby o coś spytać. Mieszkańcy Łęcznej (niewielkiego miasta koło Lublina) nie muszą tego robić, bo wystarczy, że użyją internetowego komunikatora. Brawo!
Urząd Miejski w Łęcznej korzysta z komunikatora Gadu-Gadu - pytania można kierować pod numer 959597. Program został zainstalowany w komputerze Biura Obsługi Interesanta. Pytania pojawiły się natychmiast, donosi Gazeta Wyborcza. Przykładowo bezrobotny pytał, gdzie ma się zgłosić w sprawie naboru do straży miejskiej.
Przez komunikator można dostać odpowiedź na każde pytanie związane z załatwieniem sprawy w urzędzie, np. dowiedzieć się, kiedy zgłosić się po odbiór dowodu osobistego. Czasami trzeba podać numer zgłoszonego podania. Urzędnicy odpowiadają w godzinach swojej pracy.
Mariusz Świrk z Urzędu Miasta w Łęcznej uprzedza też głosy dalszej krytyki (która już pojawiła się na liście dyskusyjnej urzędu) i zapewnia, że dostęp do komunikatora mają tylko osoby uprawnione i z pewnością nie posłuży on do trwonienia czasu na prywatne pogaduszki.
Pojawią się też zapewne głosy krytyki dotyczące wybranego protokołu. Prawda jest jednak, że GG jest najpopularniejszym w Polsce komunikatorem i to poniekąd uzasadnia wybór. Poza tym użycie Gadu-Gadu jest zawsze wygodniejsze niż spacer do urzędu.
Miejmy nadzieję, że inne polskie miasta i urzędy również sięgną po błyskawiczną komunikację internetową. To naprawdę nic nie kosztuje, a korzyści są ogromne.