Jak podaje firma analityczna NPD, sprzedaż gier komputerowych spadła w ubiegłym roku o blisko 14%. Raport uwzględnia tylko aplikacje wydane na nośnikach optycznych i nie uwzględnia opłat za internetowe gry typu MMORPG.
Zdaniem analityków z firmy NPD, sprzedaż gier komputerowych w 2004 roku osiągnęła wielkość 1,1 miliarda USD, natomiast w zeszłym roku ok.954 mln USD.
Firma NPD tłumaczy różnicę rosnącą popularnością gier online, w tym najlepiej sprzedającej się gry 2005 roku - World of Warcraft. Miesięczny abonament za możliwość podróżowania po wirtualnym świecie Azeroth wynosił ok. 12 USD. Producent gry WoW, firma Blizzard zarobiła w ten sposób w ubiegłym roku ok. 150 mln USD.
Zdaniem analityków z firmy NPD, sprzedaż gier komputerowych w 2004 roku osiągnęła wielkość 1,1 miliarda USD, natomiast w zeszłym roku ok.954 mln USD.
Firma NPD tłumaczy różnicę rosnącą popularnością gier online, w tym najlepiej sprzedającej się gry 2005 roku - World of Warcraft. Miesięczny abonament za możliwość podróżowania po wirtualnym świecie Azeroth wynosił ok. 12 USD. Producent gry WoW, firma Blizzard zarobiła w ten sposób w ubiegłym roku ok. 150 mln USD.