Zespół naukowców pod kierownictwem Gitte Lindgaard z kanadyjskiego Uniwersytetu Carleton odkrył, że przeciętny człowiek ocenia wygląd strony internetowej już po 50 milisekundach.
Kanadyjscy badacze zaprosili do eksperymentu grupę ochotników, którym zostało pokazane 50 specjalnie przygotowanych stron internetowych. Ankietowani zostali poproszeni o wydanie dwóch opinii na temat prezentowanych witryn. Pierwsza ocena miała być natychmiastowa i spontaniczna, druga zaś po dokładniejszej analizie zawartości strony.
Jak przyznają twórcy raportu, obydwie opinie były jednakowe, co zaprzeczyło dotychczasowym teoriom o 10-krotnie dłuższej reakcji ludzkiego mózgu w podobnych sytuacjach.
Zdaniem Lindgaard, odkrycie powinno zainteresować projektantów stron internetowych, którzy powinni zwiększyć atrakcyjność swoich „produktów”, w celu zachęcenia użytkownika do dalszego surfowania po zasobach danej witryny.
Kanadyjscy badacze zaprosili do eksperymentu grupę ochotników, którym zostało pokazane 50 specjalnie przygotowanych stron internetowych. Ankietowani zostali poproszeni o wydanie dwóch opinii na temat prezentowanych witryn. Pierwsza ocena miała być natychmiastowa i spontaniczna, druga zaś po dokładniejszej analizie zawartości strony.
Jak przyznają twórcy raportu, obydwie opinie były jednakowe, co zaprzeczyło dotychczasowym teoriom o 10-krotnie dłuższej reakcji ludzkiego mózgu w podobnych sytuacjach.
Zdaniem Lindgaard, odkrycie powinno zainteresować projektantów stron internetowych, którzy powinni zwiększyć atrakcyjność swoich „produktów”, w celu zachęcenia użytkownika do dalszego surfowania po zasobach danej witryny.