W niedzielę odbył się XIV Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Gorąca atmosfera tego wydarzenia już od kilku lat udziela się internautom i można śmiało powiedzieć, że z roku na rok internet i telekomunikacja pełnią coraz ważniejszą rolę w zbiórkach Owsiaka. Jak było w tym roku?
Dzięki temu, że finał zaistniał w internecie mogliśmy siedząc przed komputerami aktywnie brać udział w wielkiej zbiórce. Na stronie internetowej WOŚP od lat dostępny jest formularz, za pośrednictwem którego można bezpośrednio wpłacić pieniądze na konto Orkiestry.
Ci, którzy nie mieli dostępu do komputera, mogli wpłacić swój datek za pomocą telefonu komórkowego. Od rana, w czasie finałowej transmisji w telewizji podawany był numer SMS, z którego można było skorzystać. Warto odnotować, że wszyscy operatorzy (Era, Orange i Plus) zrzekli się całkowicie swojego dochodu z orkiestrowych SMS-ów.
Klienci sieci Plus GSM przesłali w sumie ponad 94 tysiące SMS-ów o treści "Serce". Nieco więcej, bo około 105 tysięcy takich SMS-ów wysłali abonenci i użytkownicy Era, Tak Tak i Heyah (Polska Telefonia Cyfrowa). Klienci sieci Orange przesłali ponad 100 tys. SMS-ów.
Koszt każdego SMS-a wynosił 5 zł bez VAT. We wszystkich trzech sieciach przesłano w sumie ponad 300,2 tys. SMS-ów co znaczy, że konto fundacji zasili kwota ponad 1,5 mln zł.
To nie koniec hojności operatorów. Trzeba dodać, że PTC przekazała na licytację kompas Mateusza Kusznierewicza, Plus podarował koszulkę oryginalną meczową koszulkę Doroty Świeniewicz (polskiej siatkarki), a Orange udostępnił do licytacji karty prepaid ze "złotymi numerami".
Aukcje internetowe WOŚP w serwisie Allegro.pl to już niemal tradycja. Przypominamy, że cały czas można brać w nich udział. Sprzedać lub kupić można dosłownie wszystko. Począwszy od gitary Carlosa Santany lub anielskiej krowy, skończywszy na biało czerwonym krawacie (charakterystycznym dla jednej z polskich partii) lub takich usługach jak sprzątanie domu lub mycie naczyń, czy podpisie w stopce autora tego tekstu na forum DI :-)
Do akcji WOŚP dołączyła także ekipa polskiego komunikatora Gadu-Gadu. Orkiestra otrzymała specjalny, niski numer - 14. Zostanie on zlicytowany podobnie jak "platynowe" karty prepaid sieci Orange.
W tym roku serwis aukcyjny WOŚP cieszył się niemałą popularnością. W grudniu zanotował ponad 10,2 mln odsłon. Dla porównania - w analogicznym okresie roku ubiegłego było to nieco ponad 2 mln odsłon. W trakcie samego finału wyświetlono strony aukcji WOŚP ponad 4,2 mln razy!
Łącznie w ramach aukcji na rzecz WOŚP wystawionych zostało do tej pory ponad 26 tys. przedmiotów (ponad dwa razy więcej nic rok temu). Jak na razie sprzedano ponad 13,5 tys. z nich (to też ponad dwa razy więcej niż w roku ubiegłym). Aktywnie w trakcie finału, na aukcjach WOŚP brało udział 44 768 użytkowników. Całkowita ilość przebić we wszystkich aukcjach: 50 658. Warto dodać, że aukcje na rzecz WOŚP wciąż trwają - aż do połowy lutego.
Przy okazji warto dodać, że serwis aukcyjny WOŚP po raz pierwszy doczekał się pełnej wersji w języku angielskim, a także lepszego zabezpieczenia (dodatkowa weryfikacja kartą kredytową).
Internet pomagał też w niezwykle ważnych dla fundacji kontaktach z mediami. Z okazji XIV Finału przygotowano specjalny serwis WWW, na którym znalazły się wszystkie najważniejsze informacje dotyczące styczniowej zbiórki. Przede wszystkim - od rana podawano tam aktualny wynik kwesty, szacowany na podstawie deklaracji, jakie spływały ze sztabów. Na stronach WOŚP znajdowały się także ważne numery telefonów (SMS, Linia TP, wpłaty kartą kredytową oraz numer licytacji medali i kart). Od rana opisywano wszystkie finałowe wydarzenia w pojawiających się co kilkanaście minut nowinkach. Uruchomiono także finałową galerię zdjęć.
Według wyników badania gemiusTraffic w niedzielę 8 stycznia 2006 strony WOŚP odwiedziło 371 693 unikalnych użytkowników, którzy dokonali łącznie 7 361 214 odsłon. Strony Orkiestry były zatem znacznie chętniej oglądane w tym roku niż w ubiegłym - odnotowano ponad milion odsłon więcej niż w roku ubiegłym i ponad sto tysięcy liczniejsze grono użytkowników odwiedzających stronę!
Jak co roku, telewizja iTVP realizowała transmisję z Finału WOŚP. Dzięki niej, internauci na całym świecie mogli oglądać na żywo wszystkie wejścia antenowe Finału (w sumie 424 minuty programu!), pomiędzy nimi podawano miks wydarzeń nadawanych z 14 ośrodków regionalnych TVP prowadzących realizację z finałowych wydarzeń, a także jako oddzielny sygnał - cały warszawski koncert z Placu Defilad.
Rzeczywiste obciążenie łączy w czasie transmisji przekroczyło 340 Mb/s, co stanowi kolejny rekordowy wynik w porównaniu do poprzednich Finałów. Serwisy w dniu Finału oglądało łącznie ponad 112 tys. osób. Zarejestrowano ponad 236 tys. jednorazowych pobrań materiałów multimedialnych i podłączeń do transmisji na żywo, podała firma ATM.
Internauci nie od dziś są gotowi razem grać z Orkiestrą. Nie pozostaje nic innego jak życzyć kolejnych, udanych finałów i prawdziwej pomocy płynącej z wirtualnego świata.
Dzięki temu, że finał zaistniał w internecie mogliśmy siedząc przed komputerami aktywnie brać udział w wielkiej zbiórce. Na stronie internetowej WOŚP od lat dostępny jest formularz, za pośrednictwem którego można bezpośrednio wpłacić pieniądze na konto Orkiestry.
Ci, którzy nie mieli dostępu do komputera, mogli wpłacić swój datek za pomocą telefonu komórkowego. Od rana, w czasie finałowej transmisji w telewizji podawany był numer SMS, z którego można było skorzystać. Warto odnotować, że wszyscy operatorzy (Era, Orange i Plus) zrzekli się całkowicie swojego dochodu z orkiestrowych SMS-ów.
Klienci sieci Plus GSM przesłali w sumie ponad 94 tysiące SMS-ów o treści "Serce". Nieco więcej, bo około 105 tysięcy takich SMS-ów wysłali abonenci i użytkownicy Era, Tak Tak i Heyah (Polska Telefonia Cyfrowa). Klienci sieci Orange przesłali ponad 100 tys. SMS-ów.
Koszt każdego SMS-a wynosił 5 zł bez VAT. We wszystkich trzech sieciach przesłano w sumie ponad 300,2 tys. SMS-ów co znaczy, że konto fundacji zasili kwota ponad 1,5 mln zł.
To nie koniec hojności operatorów. Trzeba dodać, że PTC przekazała na licytację kompas Mateusza Kusznierewicza, Plus podarował koszulkę oryginalną meczową koszulkę Doroty Świeniewicz (polskiej siatkarki), a Orange udostępnił do licytacji karty prepaid ze "złotymi numerami".
Aukcje internetowe WOŚP w serwisie Allegro.pl to już niemal tradycja. Przypominamy, że cały czas można brać w nich udział. Sprzedać lub kupić można dosłownie wszystko. Począwszy od gitary Carlosa Santany lub anielskiej krowy, skończywszy na biało czerwonym krawacie (charakterystycznym dla jednej z polskich partii) lub takich usługach jak sprzątanie domu lub mycie naczyń, czy podpisie w stopce autora tego tekstu na forum DI :-)
Do akcji WOŚP dołączyła także ekipa polskiego komunikatora Gadu-Gadu. Orkiestra otrzymała specjalny, niski numer - 14. Zostanie on zlicytowany podobnie jak "platynowe" karty prepaid sieci Orange.
W tym roku serwis aukcyjny WOŚP cieszył się niemałą popularnością. W grudniu zanotował ponad 10,2 mln odsłon. Dla porównania - w analogicznym okresie roku ubiegłego było to nieco ponad 2 mln odsłon. W trakcie samego finału wyświetlono strony aukcji WOŚP ponad 4,2 mln razy!
Łącznie w ramach aukcji na rzecz WOŚP wystawionych zostało do tej pory ponad 26 tys. przedmiotów (ponad dwa razy więcej nic rok temu). Jak na razie sprzedano ponad 13,5 tys. z nich (to też ponad dwa razy więcej niż w roku ubiegłym). Aktywnie w trakcie finału, na aukcjach WOŚP brało udział 44 768 użytkowników. Całkowita ilość przebić we wszystkich aukcjach: 50 658. Warto dodać, że aukcje na rzecz WOŚP wciąż trwają - aż do połowy lutego.
Przy okazji warto dodać, że serwis aukcyjny WOŚP po raz pierwszy doczekał się pełnej wersji w języku angielskim, a także lepszego zabezpieczenia (dodatkowa weryfikacja kartą kredytową).
Internet pomagał też w niezwykle ważnych dla fundacji kontaktach z mediami. Z okazji XIV Finału przygotowano specjalny serwis WWW, na którym znalazły się wszystkie najważniejsze informacje dotyczące styczniowej zbiórki. Przede wszystkim - od rana podawano tam aktualny wynik kwesty, szacowany na podstawie deklaracji, jakie spływały ze sztabów. Na stronach WOŚP znajdowały się także ważne numery telefonów (SMS, Linia TP, wpłaty kartą kredytową oraz numer licytacji medali i kart). Od rana opisywano wszystkie finałowe wydarzenia w pojawiających się co kilkanaście minut nowinkach. Uruchomiono także finałową galerię zdjęć.
Według wyników badania gemiusTraffic w niedzielę 8 stycznia 2006 strony WOŚP odwiedziło 371 693 unikalnych użytkowników, którzy dokonali łącznie 7 361 214 odsłon. Strony Orkiestry były zatem znacznie chętniej oglądane w tym roku niż w ubiegłym - odnotowano ponad milion odsłon więcej niż w roku ubiegłym i ponad sto tysięcy liczniejsze grono użytkowników odwiedzających stronę!
Jak co roku, telewizja iTVP realizowała transmisję z Finału WOŚP. Dzięki niej, internauci na całym świecie mogli oglądać na żywo wszystkie wejścia antenowe Finału (w sumie 424 minuty programu!), pomiędzy nimi podawano miks wydarzeń nadawanych z 14 ośrodków regionalnych TVP prowadzących realizację z finałowych wydarzeń, a także jako oddzielny sygnał - cały warszawski koncert z Placu Defilad.
Rzeczywiste obciążenie łączy w czasie transmisji przekroczyło 340 Mb/s, co stanowi kolejny rekordowy wynik w porównaniu do poprzednich Finałów. Serwisy w dniu Finału oglądało łącznie ponad 112 tys. osób. Zarejestrowano ponad 236 tys. jednorazowych pobrań materiałów multimedialnych i podłączeń do transmisji na żywo, podała firma ATM.
Internauci nie od dziś są gotowi razem grać z Orkiestrą. Nie pozostaje nic innego jak życzyć kolejnych, udanych finałów i prawdziwej pomocy płynącej z wirtualnego świata.