Od października - czyli od czasu, gdy w sprzedaży pojawił się nowy model iPoda wyposażony w opcję odtwarzania plików wideo - w ofercie iTunes pojawiły się seriale telewizyjne. Teraz Apple stara się o poszerzenie swoich wpływów na tym rynku.
Pierwszą umowę producent iPodów podpisał z disneyowską stacją ABC - zdobywając prawo do handlowania w iTunes plikami z odcinkami pięciu seriali (m.in. "Gotowe na wszystko" i "Zagubieni"). Pojedyncze odcinki zostały wycenione na 1,99 USD.
Wczoraj w iTunes pojawiły się propozycje kolejnej stacji - tym razem jedenaście programów NBC (m.in. "Nieustraszonego" i "Prawo i bezprawie"). Co więcej, jak pisze Gazeta Wyborcza, trwają rozmowy z kanałem sportowym ESPN.
Od 12 października w iTunes sprzedano już 3 miliony plików wideo (wliczając teledyski i filmy krótkometrażowe). Tymczasem powoli zaczyna pojawiać się konkurencja dla filmowego iTunes - na rynek plików wideo dla iPodów (a także konsol Sony PSP!) zamierza wkroczyć amerykańska firma TiVo.
Pierwszą umowę producent iPodów podpisał z disneyowską stacją ABC - zdobywając prawo do handlowania w iTunes plikami z odcinkami pięciu seriali (m.in. "Gotowe na wszystko" i "Zagubieni"). Pojedyncze odcinki zostały wycenione na 1,99 USD.
Wczoraj w iTunes pojawiły się propozycje kolejnej stacji - tym razem jedenaście programów NBC (m.in. "Nieustraszonego" i "Prawo i bezprawie"). Co więcej, jak pisze Gazeta Wyborcza, trwają rozmowy z kanałem sportowym ESPN.
Od 12 października w iTunes sprzedano już 3 miliony plików wideo (wliczając teledyski i filmy krótkometrażowe). Tymczasem powoli zaczyna pojawiać się konkurencja dla filmowego iTunes - na rynek plików wideo dla iPodów (a także konsol Sony PSP!) zamierza wkroczyć amerykańska firma TiVo.