Jak można przeczytać w podsumowaniu najnowszych badań firmy Nielsen//NetRatings dotyczących e-handlu, rynek ten zdominowany jest przez wąską grupę "sprawdzonych" użytkowników.
Nielsen//NetRatings określa klientów wydających więcej pieniędzy na zakupy online, niż wynosi średnia, mianem "Najwartościowszych Kupujących" (MVP - Most Valuable Purchasers).
Badanie prowadzone było pod kątem dwojakiego rozróżnienia klientów: tych, którzy wydają w sieci dużo lub mało, oraz tych którzy robią zakupy online często i sporadycznie.
Do grona MVP zaliczonych zostało 18% respondentów badania, którzy łącznie wygenerowali 46% dochodów sektora. MVP kupują często i za duże sumy.
Na przeciwnym biegunie znalazły się osoby, które w sieci kupują sporadycznie i za niewielkie sumy. Ta grupa zgromadziła w sobie aż 55% respondentów badania, którzy dokonali łącznie 21% wszystkich transakcji handlowych online.
Okazuje się, że MVP są atrakcyjni dla sprzedawców przez internet nie tylko z powodu sum, jakie wydają na zakupy w sieci, ale także dlatego, że jest to najbardziej wierna grupa klientów. Jeżeli się już przekonają do jakiegoś sprzedawcy, to nie zmieniają miejsca zakupów z błahych powodów.
Ponadto, w opinii analityków są to osoby o wyższych niż przeciętne dochodach, które korzystają z szerokopasmowego połączenia z internetem, a w związku z tym dłużej przebywają w sieci i więcej czasu poświęcają na zakupy online.
Wiadomości:
Wierni e-klienci: niewielu ale bogaci
utworzono: 22-08-2007
Źródła
di.com.pl www.4press.pl
di.com.pl www.4press.pl
Komentarze
Brak komentarzy