Jak można przeczytać w podsumowaniu najnowszych badań firmy Nielsen//NetRatings dotyczących e-handlu, rynek ten zdominowany jest przez wąską grupę „sprawdzonych” użytkowników. Okazuje się, że zaledwie 20% najaktywniejszych kupujących przez internet.
Nielsen//NetRatings określa klientów wydających więcej pieniędzy na zakupy online, niż wynosi średnia, mianem „Najwartościowszych Kupujących” (MVP (Most Valuable Purchasers). Badanie prowadzone było pod kątem dwojakiego rozróżnienia klientów: tych, którzy wydają w sieci dużo lub mało, oraz tych którzy robią zakupy online często i sporadycznie. Do grona MVP zaliczonych zostało 18% respondentów badania, którzy łącznie wygenerowali 46% dochodów sektora. MVP kupują często i za duże sumy. Na przeciwnym biegunie znalazły się osoby, które w sieci kupują sporadycznie i za niewielkie sumy. Ta grupa zgromadziła w sobie aż 55% respondentów badania, którzy dokonali łącznie 21% wszystkich transakcji handlowych online.
Okazuje się, że MVP są atrakcyjni dla sprzedawców przez internet nie tylko z powodu sum, jakie wydają na zakupy w sieci, ale także dlatego, że jest to najbardziej wierna grupa klientów. Jeżeli się już przekonają do jakiegoś sprzedawcy, to nie zmieniają miejsca zakupów z błahych powodów. Ponadto, w opinii analityków są to osoby o wyższych niż przeciętne dochodach, które korzystają z szerokopasmowego połączenia z internetem, a w związku z tym dłużej przebywają w sieci i więcej czasu poświęcają na zakupy online.
Nielsen//NetRatings określa klientów wydających więcej pieniędzy na zakupy online, niż wynosi średnia, mianem „Najwartościowszych Kupujących” (MVP (Most Valuable Purchasers). Badanie prowadzone było pod kątem dwojakiego rozróżnienia klientów: tych, którzy wydają w sieci dużo lub mało, oraz tych którzy robią zakupy online często i sporadycznie. Do grona MVP zaliczonych zostało 18% respondentów badania, którzy łącznie wygenerowali 46% dochodów sektora. MVP kupują często i za duże sumy. Na przeciwnym biegunie znalazły się osoby, które w sieci kupują sporadycznie i za niewielkie sumy. Ta grupa zgromadziła w sobie aż 55% respondentów badania, którzy dokonali łącznie 21% wszystkich transakcji handlowych online.
Okazuje się, że MVP są atrakcyjni dla sprzedawców przez internet nie tylko z powodu sum, jakie wydają na zakupy w sieci, ale także dlatego, że jest to najbardziej wierna grupa klientów. Jeżeli się już przekonają do jakiegoś sprzedawcy, to nie zmieniają miejsca zakupów z błahych powodów. Ponadto, w opinii analityków są to osoby o wyższych niż przeciętne dochodach, które korzystają z szerokopasmowego połączenia z internetem, a w związku z tym dłużej przebywają w sieci i więcej czasu poświęcają na zakupy online.