Internetowa Porównywarka cen - Ceneo.pl – przygotowała raport na temat upodobań zakupowych polskich Internautów w okresie przedświątecznym. Głównym zadaniem raportu jest próba zweryfikowania upodobań Polaków odnośnie przedświątecznych planów zakupowych realizowanych w Internecie, wraz z określeniem skali zainteresowań konkretnym produktem w obrębie danej branży.
„Na podstawie badań, w obszarze branych pod uwagę branż, mogliśmy stwierdzić, że z reguły bardziej oszczędne jest kupowanie przez Internet niż w sklepach tradycyjnych, ceny poszczególnych produktów są o tyle niższe, że nawet po dodaniu do ceny z e-sklepu kosztów doręczenia i tak zaoszczędzamy sporo gotówki.
Jednakże rynek e-commerce rządzi się takimi samymi prawami jak handel tradycyjny. W skrajnych przypadkach, różnice cen tego samego produktu w różnych e-sklepach sięgają nawet 100% najniższej oferowanej ceny. Wynika to często z promocyjnego charakteru oferty, zróżnicowanej polityki cenowo - kosztowej sklepów, a także rozmaitych źródeł dostaw...”– mówi Marta Kaźmierczak specjalista ds. PR Ceneo.
Okres następujący przed świętami Bożego Narodzenia to czas największych obrotów handlowych na przestrzeni całego roku. Od początku listopada, aż do końca grudnia sklepy odnotowują gigantyczne przychody. Tendencja ta widoczna jest również na rynku e-commerce. Według badań przeprowadzonych przez firmę PriceGrabber.com, prawie połowa europejskich internetowych konsumentów zamierza dokonać świątecznych zakupów przez Internet. Zainteresowanie wirtualnymi zakupami zauważają same sklepy, odnotowując wzrost wartości sprzedaży od kilkunastu do kilkuset procent. Można spotkać się z przypadkami sklepów, które właśnie w przedświątecznym okresie realizują niemal 90 procent wartości rocznej sprzedaży.
Badanie przeprowadzone przez serwis Ceneo.pl uwzględnia szereg branż, spośród których artykuły znajdują się w bazie sklepów internetowych współpracujących z portalem. Raport obejmuje następujące obszary rynku: fotografia, gry i oprogramowanie, komputery, książki, motoryzacja, sprzęt RTV, sprzęt AGD, telefony i akcesoria, zdrowie i uroda, filmy na DVD.
Termin sporządzenia raportu nie jest przypadkowy, zbiega się bowiem z gorącym przedświątecznym okresem zakupowym, przez co skierowany jest głównie do konsumentów e-sklepów, jako narzędzie doradcze, ułatwiające podjęcie decyzji i dokonanie w pełni satysfakcjonujących zakupów. Wynikami badań można posiłkować się szukając inspiracji przy planowaniu świątecznych upominków dla swoich najbliższych.
„Na podstawie badań, w obszarze branych pod uwagę branż, mogliśmy stwierdzić, że z reguły bardziej oszczędne jest kupowanie przez Internet niż w sklepach tradycyjnych, ceny poszczególnych produktów są o tyle niższe, że nawet po dodaniu do ceny z e-sklepu kosztów doręczenia i tak zaoszczędzamy sporo gotówki.
Jednakże rynek e-commerce rządzi się takimi samymi prawami jak handel tradycyjny. W skrajnych przypadkach, różnice cen tego samego produktu w różnych e-sklepach sięgają nawet 100% najniższej oferowanej ceny. Wynika to często z promocyjnego charakteru oferty, zróżnicowanej polityki cenowo - kosztowej sklepów, a także rozmaitych źródeł dostaw...”– mówi Marta Kaźmierczak specjalista ds. PR Ceneo.
Okres następujący przed świętami Bożego Narodzenia to czas największych obrotów handlowych na przestrzeni całego roku. Od początku listopada, aż do końca grudnia sklepy odnotowują gigantyczne przychody. Tendencja ta widoczna jest również na rynku e-commerce. Według badań przeprowadzonych przez firmę PriceGrabber.com, prawie połowa europejskich internetowych konsumentów zamierza dokonać świątecznych zakupów przez Internet. Zainteresowanie wirtualnymi zakupami zauważają same sklepy, odnotowując wzrost wartości sprzedaży od kilkunastu do kilkuset procent. Można spotkać się z przypadkami sklepów, które właśnie w przedświątecznym okresie realizują niemal 90 procent wartości rocznej sprzedaży.
Badanie przeprowadzone przez serwis Ceneo.pl uwzględnia szereg branż, spośród których artykuły znajdują się w bazie sklepów internetowych współpracujących z portalem. Raport obejmuje następujące obszary rynku: fotografia, gry i oprogramowanie, komputery, książki, motoryzacja, sprzęt RTV, sprzęt AGD, telefony i akcesoria, zdrowie i uroda, filmy na DVD.
Termin sporządzenia raportu nie jest przypadkowy, zbiega się bowiem z gorącym przedświątecznym okresem zakupowym, przez co skierowany jest głównie do konsumentów e-sklepów, jako narzędzie doradcze, ułatwiające podjęcie decyzji i dokonanie w pełni satysfakcjonujących zakupów. Wynikami badań można posiłkować się szukając inspiracji przy planowaniu świątecznych upominków dla swoich najbliższych.