Google testuje właśnie nową usługę, która pozwoli użytkownikom na podjęcie rozmowy telefonicznej z reklamodawcą bezpośrednio z wyszukiwarki. Reklamodawca zapłaci Google za każdą rozmowę z potencjalnym klientem.
Dzięki usłudze "Click to Call" po kliknięciu na ikonkę telefonu umieszczona obok linka sponsorowanego, użytkownik będzie mógł wpisać swoje dane niezbędne do wykonania połączenia.
Google zapewnia, że nie będzie przechowywało zgromadzonych numerów telefonów dłużej niż kilka miesięcy, i że numer użytkownika nie będzie przekazywany reklamodawcy.
Jeśli klient zechce skontaktować się z reklamodawcą bez pośrednictwa Google, numer telefonu zostanie mu oczywiście udostępniony.
Technologia VoIP staje się coraz popularniejsza a to otwiera drogę do podobnych serwisów. Wprowadzenie takich rozwiązań zapowiadają eBay i Yahoo. AOL posiada taką usługę już od kwietnia.
Dzięki usłudze "Click to Call" po kliknięciu na ikonkę telefonu umieszczona obok linka sponsorowanego, użytkownik będzie mógł wpisać swoje dane niezbędne do wykonania połączenia.
Google zapewnia, że nie będzie przechowywało zgromadzonych numerów telefonów dłużej niż kilka miesięcy, i że numer użytkownika nie będzie przekazywany reklamodawcy.
Jeśli klient zechce skontaktować się z reklamodawcą bez pośrednictwa Google, numer telefonu zostanie mu oczywiście udostępniony.
Technologia VoIP staje się coraz popularniejsza a to otwiera drogę do podobnych serwisów. Wprowadzenie takich rozwiązań zapowiadają eBay i Yahoo. AOL posiada taką usługę już od kwietnia.