Duże amerykańskie portale, by zapobiec odpływowi swoich użytkowników do gigantów takich jak Google czy Yahoo, jednoczą swoje siły. Jak donosi Financial Times, AOL prowadzi rozmowy z Microsoftem, a ich owocem ma być współpraca w obszarze reklamy internetowej i wyszukiwania informacji w sieci.
Koncern Time Warner, właściciel AOL, w ostatnim czasie - podobnie jak większość liczących się na amerykańskim rynku portali (w tym MSN) - odczuwa stale zmniejszającą się liczbę odsłon portalowych stron i spadek zainteresowania swoimi usługami.
Jak można się domyślić, nie są to dobre wieści dla firm reklamujących się poprzez AOL, czy MSN. Rozwiązanie wydaje się jednak proste; łącząc swoje usługi zwiększa się zarówno liczbę reklamodawców, jak i użytkowników oglądających reklamy.
W kręgach IT krążą również plotki dotyczące zamiarów odsprzedaży przez Time Warner części akcji portalu AOL na rzecz Microsoftu. Pojawiają się również spekulacje na temat wspólnego projektu komunikatora VoIP dla użytkowników MSN i AOL.
Zastanawiającym jest jednak fakt, że propozycja fuzji pojawiła się krótko po tym, jak Microsoft, zachęcony sukcesami programu Google AdSense, wystartował z własną, tożsamą usługą. Zresztą, sukces strategii programu AdSense znalazł również naśladowców na rodzimym rynku -- niedawno portal Onet zaproponował webmasterom profity za umieszczanie na stronach WWW reklam serwowanych przez krakowską firmę.
Koncern Time Warner, właściciel AOL, w ostatnim czasie - podobnie jak większość liczących się na amerykańskim rynku portali (w tym MSN) - odczuwa stale zmniejszającą się liczbę odsłon portalowych stron i spadek zainteresowania swoimi usługami.
Jak można się domyślić, nie są to dobre wieści dla firm reklamujących się poprzez AOL, czy MSN. Rozwiązanie wydaje się jednak proste; łącząc swoje usługi zwiększa się zarówno liczbę reklamodawców, jak i użytkowników oglądających reklamy.
W kręgach IT krążą również plotki dotyczące zamiarów odsprzedaży przez Time Warner części akcji portalu AOL na rzecz Microsoftu. Pojawiają się również spekulacje na temat wspólnego projektu komunikatora VoIP dla użytkowników MSN i AOL.
Zastanawiającym jest jednak fakt, że propozycja fuzji pojawiła się krótko po tym, jak Microsoft, zachęcony sukcesami programu Google AdSense, wystartował z własną, tożsamą usługą. Zresztą, sukces strategii programu AdSense znalazł również naśladowców na rodzimym rynku -- niedawno portal Onet zaproponował webmasterom profity za umieszczanie na stronach WWW reklam serwowanych przez krakowską firmę.