Największy światowy serwis aukcyjny eBay planuje kupno firmy Skype, producenta popularnego oprogramowania dla telefonii internetowej. Z kolei Oracle wykupuje swojego konkurenta, firmę Siebel. Łączna wartość tych dwóch operacji to blisko 8,5 mld USD.
eBay zapłaci za Skype’a 2,6 mld USD – połowę w gotówce, a połowę w akcjach. Wartość transakcji może być jeszcze wyższa, bo jeśli Skype osiągnie do roku 2008 wyznaczone cele finansowe, eBay dopłaci akcjonariuszom firmy kolejnych 1,5 mld USD. Transakcja, która zostanie sfinalizowana do końca roku, to największa inwestycja w 10-letniej historii eBaya. „Pod skrzydłami” nowego właściciela Skype będzie nadal rozwijać swoje produkty, nowością będzie za to zintegrowanie platformy komunikacyjnej VoIP z serwisem aukcyjnym. Uprości to komunikację pomiędzy sprzedającym a zainteresowanymi i – jak sądzą analitycy – poszerzy krąg użytkowników aplikacji Skype’a.
Z kolei Oracle – jeden z największych na świecie koncernów informatycznych – kontynuuje pasmo przejęć i za kwotę 5,85 mld USD kupuje firmę Siebel. Siebel to czołowy gracz na rynku oprogramowania CRM. Gigantyczna inwestycja da Oracle dostęp do 4 tys. nowych klientów i 3,4 mln użytkowników aplikacji CRM.
eBay zapłaci za Skype’a 2,6 mld USD – połowę w gotówce, a połowę w akcjach. Wartość transakcji może być jeszcze wyższa, bo jeśli Skype osiągnie do roku 2008 wyznaczone cele finansowe, eBay dopłaci akcjonariuszom firmy kolejnych 1,5 mld USD. Transakcja, która zostanie sfinalizowana do końca roku, to największa inwestycja w 10-letniej historii eBaya. „Pod skrzydłami” nowego właściciela Skype będzie nadal rozwijać swoje produkty, nowością będzie za to zintegrowanie platformy komunikacyjnej VoIP z serwisem aukcyjnym. Uprości to komunikację pomiędzy sprzedającym a zainteresowanymi i – jak sądzą analitycy – poszerzy krąg użytkowników aplikacji Skype’a.
Z kolei Oracle – jeden z największych na świecie koncernów informatycznych – kontynuuje pasmo przejęć i za kwotę 5,85 mld USD kupuje firmę Siebel. Siebel to czołowy gracz na rynku oprogramowania CRM. Gigantyczna inwestycja da Oracle dostęp do 4 tys. nowych klientów i 3,4 mln użytkowników aplikacji CRM.