Devin Moore, który zabił trzech policjantów wzorując się na scenariuszu zaczerpniętym z gry GTA, zostanie skazany na karę śmierci.
Linia obrony jaką przyjęli adwokaci Moore'a, była próbą wykazania, że do morderstwa doszło pod wpływem brutalności, jakiej oskarżony doświadczał zarówno jako mały chłopiec, jak i jako gracz, podczas wielogodzinnych sesji przed komputerem. Na poparcie tej tezy miał wskazywać cały scenariusz popełnienia morderstwa, odpowiadający scenariuszowi gry.
Sąd odrzucił to rozumowanie. Narada trwała godzinę, a więc w realiach amerykańskiego sądu - niedługo. Kara jaką wydano nie jest niczym nadzwyczajnym, jeśli tylko sad miał racje co do tego, że Moore był świadomy swojego działania.
Co ciekawe, linię obrony opartą na negatywnym wpływie gry na Devina popierały nawet rodziny zamordowanych policjantów. Obecnie skierowały one pozew do sądu przeciwko firmie Rock Star, producenta GTA, twierdząc że w pewnym sensie przedsiębiorstwo to jest odpowiedzialne za morderstwo.
Tymczasem ostatnie badania przeprowadzone przez naukowców University of Illinois dowodzą, że gracze spędzający 56 godzin miesięcznie przy grze "Asheron Call 2" statystycznie nie wykazali zmian w zachowaniu. Nie oznacza to wcale, ze nie można wiązać gier z agresywnym zachowaniem. Zdaniem prof. Dimitri Williamsa, potrzeba bardziej długoterminowych badań.
Sprawa Devina Moore'a nie była jedyną, która spowodowała szum wokół GTA. Wcześniej informowaliśmy o pojawieniu się w sieci rozszerzenia, które pozwalało na odblokowanie erotycznych elementów gry. Początkowo producent gry twierdził, że w jego produkcie nie ma takich elementów, potem, gdy okazało się, że kłamał, zmieniono oznaczenie produktu na przeznaczony "tylko dla dorosłych". Dopiero teraz pod wieloma naciskami zdecydował się na udostępnienie łatki, która uniemożliwia dodatkowi Hot Coffe odblokowywanie dostępu do rozbieranych scen.
Linia obrony jaką przyjęli adwokaci Moore'a, była próbą wykazania, że do morderstwa doszło pod wpływem brutalności, jakiej oskarżony doświadczał zarówno jako mały chłopiec, jak i jako gracz, podczas wielogodzinnych sesji przed komputerem. Na poparcie tej tezy miał wskazywać cały scenariusz popełnienia morderstwa, odpowiadający scenariuszowi gry.
Sąd odrzucił to rozumowanie. Narada trwała godzinę, a więc w realiach amerykańskiego sądu - niedługo. Kara jaką wydano nie jest niczym nadzwyczajnym, jeśli tylko sad miał racje co do tego, że Moore był świadomy swojego działania.
Co ciekawe, linię obrony opartą na negatywnym wpływie gry na Devina popierały nawet rodziny zamordowanych policjantów. Obecnie skierowały one pozew do sądu przeciwko firmie Rock Star, producenta GTA, twierdząc że w pewnym sensie przedsiębiorstwo to jest odpowiedzialne za morderstwo.
Tymczasem ostatnie badania przeprowadzone przez naukowców University of Illinois dowodzą, że gracze spędzający 56 godzin miesięcznie przy grze "Asheron Call 2" statystycznie nie wykazali zmian w zachowaniu. Nie oznacza to wcale, ze nie można wiązać gier z agresywnym zachowaniem. Zdaniem prof. Dimitri Williamsa, potrzeba bardziej długoterminowych badań.
Sprawa Devina Moore'a nie była jedyną, która spowodowała szum wokół GTA. Wcześniej informowaliśmy o pojawieniu się w sieci rozszerzenia, które pozwalało na odblokowanie erotycznych elementów gry. Początkowo producent gry twierdził, że w jego produkcie nie ma takich elementów, potem, gdy okazało się, że kłamał, zmieniono oznaczenie produktu na przeznaczony "tylko dla dorosłych". Dopiero teraz pod wieloma naciskami zdecydował się na udostępnienie łatki, która uniemożliwia dodatkowi Hot Coffe odblokowywanie dostępu do rozbieranych scen.