Firmy produkujące programowanie antywirusowe przyznają, że problem spyware trudno jest opanować. Skoro firmy tego nie dają sobie rady, użytkownicy zaczynają posługiwać się prostą, chłopską logika i usuwać całą przyczynę problemu za jednym zamachem. Wystarczy wyrzucić komputer na śmietnik.
Lew Tucker jest z wykształcenia informatykiem. Bardzo dbał o swojego biurkowego Dell'a pilnując, aby był on należycie chroniony przed robakami i wirusami. Niestety ciągle przegrywał bitwę.
Wreszcie nasz bohater wpadł na genialny pomysł. Wyrzucił swój komputer i zakupił nowy. To rozwiązanie okazało się nie tylko wygodne, ale również... tańsze, relacjonuje The New York Times.
Na podobny sposób walki ze szkodnikami decyduje się pcoraz więcej Amerykanów, pisze NYT. Wolą po prostu wyrzucić zainfekowaną maszynę niż naprawiać starą.
Statystyki przemawiają za takim rozwiązaniem. Z raportu Pew Internet wynika, że 68% użytkowników miało w zeszłym roku problemy z komputerem, a 20% próbowało im zaradzić. Ci, którzy zdecydowali się na komercyjne rozwiązania antywirusowe płacili za nie średnio 129 dolarów, donosi The New York Times. W koszty można też wliczyć stracony czas i nerwy.
Nowy komputer o osiągach wystarczających do pracy można kupić w USA za nieco ponad 400 dolarów, tak więc wymiana komputera co dwa, trzy lata gwarantuje, że przynajmniej przez jakiś czas użytkownicy mogą cieszyć się "czystą" maszyną. Nie muszą też zmieniać swoich nawyków w obawie przed złośliwymi kodami, uważają redaktorzy NYT.
Lew Tucker jest z wykształcenia informatykiem. Bardzo dbał o swojego biurkowego Dell'a pilnując, aby był on należycie chroniony przed robakami i wirusami. Niestety ciągle przegrywał bitwę.
Wreszcie nasz bohater wpadł na genialny pomysł. Wyrzucił swój komputer i zakupił nowy. To rozwiązanie okazało się nie tylko wygodne, ale również... tańsze, relacjonuje The New York Times.
Na podobny sposób walki ze szkodnikami decyduje się pcoraz więcej Amerykanów, pisze NYT. Wolą po prostu wyrzucić zainfekowaną maszynę niż naprawiać starą.
Statystyki przemawiają za takim rozwiązaniem. Z raportu Pew Internet wynika, że 68% użytkowników miało w zeszłym roku problemy z komputerem, a 20% próbowało im zaradzić. Ci, którzy zdecydowali się na komercyjne rozwiązania antywirusowe płacili za nie średnio 129 dolarów, donosi The New York Times. W koszty można też wliczyć stracony czas i nerwy.
Nowy komputer o osiągach wystarczających do pracy można kupić w USA za nieco ponad 400 dolarów, tak więc wymiana komputera co dwa, trzy lata gwarantuje, że przynajmniej przez jakiś czas użytkownicy mogą cieszyć się "czystą" maszyną. Nie muszą też zmieniać swoich nawyków w obawie przed złośliwymi kodami, uważają redaktorzy NYT.