Wiadomości:
Mają dbać o e-społeczeństwo
utworzono: 22-08-2007
Autor: Dziennik Internautów - mm
Związek Powiatów Polskich (ZPP) chciałby aby we wszystkich jednostkach samorządu terytorialnego powoływano Pełnomocników do spraw społeczeństwa informacyjnego. Główną rolą Pełnomocników ma być prowadzenie działań skierowanych na budowę społeczeństwa informacyjnego na poziomie lokalnym.

Według projektu ZPP, Pełnomocnicy powoływani będą przez wójtów, burmistrzów, prezydentów i starostów. Mają to być osoby kreatywne, obeznane z informatyką i internetem, mówi Rudolf Borusiewicz, sekretarz generalny ZPP. Taka osoba musi też umieć zająć się promocją, rozwojem.

Do podstawowych czynności Pełnomocnika należeć będą:

- przekazanie społeczeństwu wiedzy na temat potrzeby, zasad tworzenia i funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego,

- identyfikowanie problemów dotyczących społeczeństwa informacyjnego,

- poszukiwanie źródeł finansowania rozwiązań oraz przygotowywanie odpowiednich wniosków do odpowiednich funduszy UE,

- prowadzenie wspólnej i skorelowanej polityki informacyjnej na szczeblu samorządu gminnego i powiatowego,

- współpraca z organizacjami typu NGO i innymi podmiotami społecznymi w realizacji wspólnych projektów europejskich działających na rzecz społeczeństwa informacyjnego,

- inicjowanie i utrzymywanie kontaktów z powiatami, gminami i innymi organizacjami społecznymi i gospodarczymi z krajów Unii Europejskiej (wymiana doświadczeń, wspólne realizowanie projektów, integrowanie lokalnych społeczności itd.).

Związek Powiatów Polskich wspierał będzie Pełnomocników, między innymi poprzez włączanie ich w proces realizacji projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych.

Aby powołać Pełnomocnika należy przesłać pocztą tradycyjną, faksem lub mailem do Związku Powiatów Polskich pismo powołania na funkcję Pełnomocnika.
Źródła
di.com.pl
Zobacz też:
www.zpp.pl
Komentarze
Brak komentarzy