Masowa gra sieciowa „World of Warcraft” ma już ponad 2 mln abonentów. Utrzymujący się wzrost liczby użytkowników „WoW” każe sądzić, że już wkrótce produkcja firmy Blizzard będzie najpopularniejszym tytułem gatunku MMORPG.
Informacja o pokonaniu progu 2 mln użytkowników oznacza, że od połowy marca liczba graczy wzrosła o 500 tys. Bez wątpienia swój udział w tak szybkim rozwoju społeczności graczy ma zeszłotygodniowa premiera „WoW” w Chinach. Udane wejście na ogromny rynek otwiera przed masową grą sieciową firmy Blizzard zupełnie nowe perspektywy. Zwłaszcza, że twórcy nie ustają w pracach nad optymalizacją mechanizmów gry i rozszerzaniu jej uniwersum.
Wszystko więc wskazuje na to, że w najbliższych tygodniach “WoW” stanie się najpopularniejszym na świecie tytułem MMORPG. W chwili obecnej liderem wciąż jest „Lineage II” koreańskiej firmy NCSoft. Według najnowszych szacunków, gra posiada ponad 2,1 mln subskrybentów. Produkcji Blizzarda wciąż jednak daleko do rekordu pierwszej odsłony „Lineage”, która w pierwszej połowie 2003 r. utrzymywała bazę użytkowników na poziomie 3,25 mln graczy. Inna sprawa, że popularne głównie w krajach azjatyckich gry NCSoft posiadają nieco inny od obowiązującego w Europie czy USA model sprzedaży. Znaczna część użytkowników nie posiada własnej kopii gry i regularnie opłacanego abonentu, a z serwerami producenta łączy się za pośrednictwem kafejek internetowych.
Informacja o pokonaniu progu 2 mln użytkowników oznacza, że od połowy marca liczba graczy wzrosła o 500 tys. Bez wątpienia swój udział w tak szybkim rozwoju społeczności graczy ma zeszłotygodniowa premiera „WoW” w Chinach. Udane wejście na ogromny rynek otwiera przed masową grą sieciową firmy Blizzard zupełnie nowe perspektywy. Zwłaszcza, że twórcy nie ustają w pracach nad optymalizacją mechanizmów gry i rozszerzaniu jej uniwersum.
Wszystko więc wskazuje na to, że w najbliższych tygodniach “WoW” stanie się najpopularniejszym na świecie tytułem MMORPG. W chwili obecnej liderem wciąż jest „Lineage II” koreańskiej firmy NCSoft. Według najnowszych szacunków, gra posiada ponad 2,1 mln subskrybentów. Produkcji Blizzarda wciąż jednak daleko do rekordu pierwszej odsłony „Lineage”, która w pierwszej połowie 2003 r. utrzymywała bazę użytkowników na poziomie 3,25 mln graczy. Inna sprawa, że popularne głównie w krajach azjatyckich gry NCSoft posiadają nieco inny od obowiązującego w Europie czy USA model sprzedaży. Znaczna część użytkowników nie posiada własnej kopii gry i regularnie opłacanego abonentu, a z serwerami producenta łączy się za pośrednictwem kafejek internetowych.