Co drugi polski internauta kupuje w internecie przynajmniej raz na dwa miesiące - wynika z badań instytutu ARC Rynek i Opinia. Najchętniej sięgamy po książki, płyty z muzyką oraz sprzęt komputerowy i akcesoria.
Wciągu ostatnich sześciu miesięcy niespełna 14 proc. spośród kupujących w sieci skorzystało z wirtualnych sklepów więcej niż dziesięć razy.
Przeważają internauci, którzy kupują raz lub dwa na pół roku (w badanym okresie było ich ponad 37 proc.).
Według danych instytutu kobiety najczęściej kupują książki (62 proc. ankietowanych), sporą popularnością cieszą się również kosmetyki (16 proc.) i ubrania (14 proc.).
Także u mężczyzn pozycję numer jeden zajmują książki - prawie 50 proc. Na dalszym miejscu są sprzęt komputerowy (28 proc) oraz telefony komórkowe wraz z akcesoriami (27 proc.).
Z badania wynika, iż w sieci kupujemy głównie z powodu niższych cen, a także dlatego, że przez Internet można zamówić produkty specjalistyczne trudne do zdobycia w tradycyjnych sklepach.
Wciągu ostatnich sześciu miesięcy niespełna 14 proc. spośród kupujących w sieci skorzystało z wirtualnych sklepów więcej niż dziesięć razy.
Przeważają internauci, którzy kupują raz lub dwa na pół roku (w badanym okresie było ich ponad 37 proc.).
Według danych instytutu kobiety najczęściej kupują książki (62 proc. ankietowanych), sporą popularnością cieszą się również kosmetyki (16 proc.) i ubrania (14 proc.).
Także u mężczyzn pozycję numer jeden zajmują książki - prawie 50 proc. Na dalszym miejscu są sprzęt komputerowy (28 proc) oraz telefony komórkowe wraz z akcesoriami (27 proc.).
Z badania wynika, iż w sieci kupujemy głównie z powodu niższych cen, a także dlatego, że przez Internet można zamówić produkty specjalistyczne trudne do zdobycia w tradycyjnych sklepach.