kategoria: Technologia   dodane: 23/07/2022
Pozycjonowanie stron ‒ zwiększ widoczność w sieci i zacznij zarabiać. Skuteczne pozycjonowania to droga do większej konwersji i rozpoznawalności firmy. Na czym polega cały proces? Zachęcamy do lektury!

Pozycjonowanie strony www ‒ na czym polega? 

Pozycjonowanie stron to wieloetapowy proces, którego celem jest zwiększenie widoczności strony www bądź sklepu internetowego w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki Google. Aby pozycjonowanie było skuteczne, działania muszą być prowadzone regularne, z zastosowanie uczciwych praktyk. 

Pozycjonowanie stron internetowych ‒ krok po kroku 

Jakie działania obejmuje pozycjonowanie? 

Audyt SEO 

Audyt SEO to mająca około 50 stron analiza Twojej strony pod kątem ważnych z punktu pozycjonowania parametrów. Audyt zawiera informacje dotyczące kondycji strony, rekomendacje zmian, wstępny harmonogram rozbudowy treści.  

Słowa kluczowe 

Dobór fraz i słów kluczowych to jeden z ważniejszych kroków w pozycjonowaniu. Musimy określić, jakie frazy są  istotne w przypadku naszego biznesu, sprawdzić, czy są wyszukiwane przez użytkowników, zweryfikować ich konkurencyjność. Istotne, aby uwzględnić frazy wpisywane przez użytkowników znajdujących się na etapach lejka marketingowego. Wyróżniamy między innymi:

  • frazy informacyjne ‒ co to pielęgnacja PEH, jak ugotować makaron, 
  • frazy brandowe ‒ nazwa firmy, np. 1stplace.pl, sklep Lili itp. 
  • frazy generyczne ‒ to kategorie produktów i usług, na przykład pralka, szczotki do włosów, panele ścienne, salon SPA, 
  • frazy produktowe ‒ zawierające nazwę, model produktu np. sukienka Stella czarna S. 

Content 

Jak pozycjonowanie, to content. Ale oczywiście content unikalny, wysokiej jakości, pisany przede wszystkim dla użytkowników. Jeśli chcemy, aby pozycjonowanie przyniosło efekty, musimy skoncentrować się na wartościowych opisach usług i produktów, treściach, które opiszą naszą firmę, jej wartości, a także na artykułach blogowych. 

Rekomendowanym działaniem jest tworzenie klastrów treści, czyli powiązanych linkowaniem wewnętrznych grup pokrewnych treści. W przypadku klastrów wyróżniamy stronę filarową, która w ogólny sposób opisuje dany temat oraz klastry tematyczne, omawiające w szczegółowy sposób zagadnienia ze strony filarowej. 

Linkowanie zewnętrzne 

Linki zewnętrzne to kolejny, niezwykle ważny czynnik rankingowy. Wysokiej jakości linki zewnętrzne sprawiają, że nasza strona jest uznawana przez roboty Google za polecaną, wartą wyświetlania. Linki zewnętrzne mogą pochodzić z różnych źródeł, między innymi: 

  • z artykułów sponsorowanych
  • ze stron zapleczowych,
  • z katalogów firm,
  • z mediów społecznościowych,
  • kolejny sposób na pozyskanie linków to outreach. 

Najlepiej, aby linki pochodziły z witryn mających wysoki autorytet, w jakimś stopniu powiązanych tematycznie z naszym biznesem. 

Linkowanie wewnętrzne

Linki wewnętrzne to linki, które umieszczamy w obrębie własnej strony. Przemyślana struktura linków wewnętrznych ułatwia poruszanie się po stronie, jest dużą pomocą zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów Google. 

Technical SEO

Ważną częścią pozycjonowania jest optymalizacja techniczna strony, czyli technical SEO. Są to takie prace, jak: 

  • weryfikacja prędkości ładowania strony, w razie potrzeby optymalizacja, 
  • wdrożenie certyfikatu SSL ‒ jeśli nie ma go na stronie lub jeśli stracił ważność,
  • przygotowanie przyjaznych adresów URL, czyli adresów zawierających istotne w przypadku danej podstrony słowa kluczowe,
  • a także: optymalizacja metadanych, kompresja grafik, atrybuty alt, optymalizacja kodu strony. 

Skuteczne pozycjonowanie ‒ czyli jakie? 

Na czym polega skuteczne pozycjonowanie? Skuteczne pozycjonowanie to przede wszystkim działania zgodne z wytycznymi Google i uczciwymi praktykami. Korzystanie z nieuczciwych metod, czyli z tak zwanego czarnego kapelusza SEO, bardzo szybko się na nas zemści, poskutkuje utratą pozycji, karami, a nawet wyłączeniem strony z indeksowania. 

Pozycjonowanie, które ma przynieść długotrwałe efekty, wymaga regularnych działań, nieustannej weryfikacji efektów. 

Kiedy rozpocząć pozycjonowanie strony?

Kiedy jest najlepszy moment na pozycjonowanie strony internetowej? Bardzo dobrym rozwiązaniem jest rozpoczęcie działań od razu po uruchomieniu strony www lub sklepu internetowego. Jak już pisaliśmy powyżej, pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, rezultaty pracy nie pojawią się z dnia na dzień. Im więc szybciej rozpoczniemy pracę, tym szybciej zwiększymy widoczność biznesu, a to związane jest z wieloma korzyściami o różnym charakterze. 

Pozycjonowanie ‒ dlaczego warto? 

Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie? Najistotniejsze zalety to: 

  • Zwiększenie widoczności w internecie ‒ dla użytkowników, czyli Twoich potencjalnych klientów, liczą się wyłącznie domeny z TOP10. Strony, których tam nie ma, odnotowują bardzo niewielki ruch. 
  • Autorytet ‒ witryny internetowe z topowych pozycji w wynikach wyszukiwania cieszą się największym autorytetem, uznawane są przez użytkowników za godne zaufania. 
  • Wzrost konwersji ‒ najwyższy współczynnik konwersji odnotowują witryny z pierwszej strony wyszukiwarki. Konwersję stanowić mogą sprzedaż, przesłanie zapytania ofertowego, kontakt telefoniczny. 
  • Zwiększenie rozpoznawalności ‒ wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to także większa  rozpoznawalność firmy. 

Pozycjonowanie strony z 1stplace.pl

Zdobądź topowe pozycje w rankingu Google i ciesz się z większej konwersji. Zespół tworzący agencję marketingową 1stplace.pl zadba o realizację Twoich celów. Czym dokładnie zajmuje się nasza agencja? Przede wszystkim pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych ‒ dbamy o widoczność niewielkich, jak i bardzo dużych biznesów. Oprócz pozycjonowania projektujemy i budujemy strony www i sklepy e-commerce, a także optymalizujemy kampanie Google Ads oraz Facebook Ads.