Na co zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu sklepu internetowego?
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie w sklepie internetowym to bardzo gorące pojęcie, który mrozi krew w żyłach przedsiębiorców. Niektórzy mówią, że jest to rzecz, którą powinien wykonywać każdy sklep internetowy, inni nie przywiązują do tego większej wagi.
Faktem jest, że aby pozycjonowanie sklepu internetowego było możliwe, należy posiąść sporą wiedzę lub skorzystać z usług specjalistów. Jest to bowiem długotrwały proces, który ma na celu podniesienie pozycji strony w darmowych wynikach wyszukiwania Google. W rezultacie po wpisaniu hasła np. słoiki z kolorowymi wieczkami w wyszukiwarce nasza strona wyświetli się użytkownikowi najwyżej na liście.
Pozycjonowanie sklepu opiera się o wdrożenia odpowiednich działań on-site i off-site. W dużym uproszczeniu oznacza to, że musi zostać przeprowadzana optymalizacja sklepu internetowego, oraz jego poszczególnych elementów i pozyskanie wartościowych linków. Duże znaczenie mają także działania w zakresie User Experience (UX), dzięki czemu sklep ma szansę na odnotowanie wyższej konwersji.
Wiele pytań dotyczy tego, ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego oraz ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego. Jest to sprawa tak indywidualna, że nawet nie będziemy próbowali odpowiedzieć na to pytanie. Wszystko zależy od wielu czynników i w celu odpowiedzi należy skontaktować się ze specjalistami, np.: https://harbingers.io/
Optymalizacja kategorii, kluczowa w pozycjonowaniu sklepu
Jeżeli zależy nam na tym, aby nasza pozycja wskoczyła w górę w wynikach wyszukiwania, to musimy posiadać na sklepie unikalną treść, która porusza zagadnienia z branży. Artykuły powinny być umieszczane w sposób czytelny, a także dawać użytkownikowi realną wartość. W treściach powinny znajdować się wypunktowania, listy, tabelki i wszystko, co może wzbogacić i uatrakcyjnić treść. Dzięki temu będziemy zawsze bliżej do celu niż konkurencja.
Wzrost pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce Google to także skutek dobrego układu strony. Przejrzysta struktura kategorii, podkategorii oraz stron produktowych, dzięki czemu użytkownicy mogą szybko znaleźć to, czego chcą, to absolutna podstawa.
Zadbaj o optymalizację produktów
Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych osiąga się również poprzez optymalizację kart produktów. Na te kwestie należy zwracać szczególną uwagę, gdyż właśnie tam dokonywane są transakcje. Warto również zrozumieć, że najwięcej ruchu internetowe sklepy pozyskują drogą organiczną (przez wyszukiwarkę). Szukając danego produktu, kupujący kieruje się zazwyczaj tym, co wskaże mu Google. Jeżeli podchodzimy więc do pozycjonowania sklepów internetowych, musimy dużą wagę przyłożyć do optymalizacji i zbudowania kart produktów.
Prowadzenie bloga otworzy Twój biznes na nowych klientów
Kolejnym ważnym czynnikiem, który będzie miał wpływ na pozycjonowanie sklepów, a co za tym idzie zwiększenie sprzedaży, jest prowadzenie firmowego bloga. Taka czynność ma jednak o wiele więcej korzyści. Nie dość, że sklep dzięki temu będzie piął się w wynikach wyszukiwania, to jeszcze w oczach potencjalnych klientów jesteśmy ekspertami – wszak opisujemy wszelkie zagadnienia i prosto je wyjaśniamy.
Widoczność sklepu uzyskuje się, stosując odpowiednie słowa kluczowe i zagadnienia związane z branżą. Warto wziąć pod uwagę to, że artykuły na blogu powinny być jak najbardziej wartościowe i dawać użytkownikowi jak najwięcej informacji. Tylko wtedy mamy szanse na wydajne pozycjonowanie stron.