kategoria: Technologia   dodane: 22/11/2022
Masz już firmę, ale jeszcze nie zdecydowałeś się na uruchomienie strony internetowej? To błąd. Własna witryna to duże wzmocnienie dla biznesu: szansa na pozyskiwanie nowych klientów i budowanie opinii eksperta w swojej branży. Jednym z podstawowych pytań przedsiębiorców w tym kontekście jest: ile trwa zrobienie strony WWW – i o tym piszemy w dzisiejszym artykule.

Do czego jest Ci potrzebna strona internetowa?

Statystyki wyraźnie pokazują, że coraz więcej osób korzysta z sieci, by znaleźć informacje o produktach i usługach. Aż 75% badanych przez Gemius Polska wskazuje, że korzysta z Internetu, żeby przeglądać oferty na polskich stronach internetowych. To wyraźny sygnał dla wszystkich przedsiębiorców, którzy jeszcze nie rozwijają swojej działalności online.

Atrakcyjna i funkcjonalna witryna to szansa na rozwój małej lub średniej firmy. Okazja do zaprezentowania swojej oferty szerszej grupie odbiorców i budowanie pozytywnego wizerunku.

Ponadto strony WWW to dla firm:

  • możliwość promowania produktów lub usług bez ograniczeń czasowych i geograficznych,

  • szansa na zdobywanie nowych klientów i budowanie długofalowych relacji,

  • sposób na znaczącą poprawę statystyk sprzedaży,

  • miejsce do kreowania wizerunku firmy jako eksperta w swojej branży,

  • okazja do zaprezentowania swojej oferty szerszej grupie odbiorców,

  • narzędzie umożliwiające analizę zachowań klientów.

Jak widzisz, strona internetowa daje wiele istotnych korzyści dla biznesu. Ale jak zapewne wiesz, w prowadzeniu firmy kluczowe są też szczegóły przedsięwzięcia i czas jego realizacji, dlatego warto zastanowić się – z czego składa się strona internetowa i ile trwa jej tworzenie.

Z czego składa się strona internetowa?

Zanim przejdziemy do głównego tematu tego artykułu, warto przypomnieć, z jakich elementów składa się strona WWW.

Wiadomo, że stopień zaawansowania witryny zależy od Twoich możliwości finansowych i oczekiwań. Jednak żaden serwis internetowy nie może obyć się bez trzech kluczowych rzeczy: projektu witryny, domeny i hostingu.

Projekt strony internetowej ma duży wpływ na powodzenie firmy. Użytkownik już po kilku sekundach decyduje, czy chce dalej przeglądać wyświetlane treści, czy kliknąć krzyżyk i zamknąć stronę.

Dlatego profesjonalnie przygotowana witryna powinna:

  • być atrakcyjna wizualnie,

  • pasować stylem do branży,

  • szybko się ładować,

  • mieć intuicyjną nawigację,

  • być oryginalna na tle konkurencji.

Kolejny nieodzownym elementem strony jest domena, czyli Twój unikalny adres internetowy. To on będzie wyświetlał się w pasku przeglądarki podczas działania strony.

Dobra domena powinna:

  • być krótka i łatwa do zapamiętania,

  • kojarzyć się z Twoją firmą,

  • zawierać wyłącznie litery,

  • mieć adekwatne rozszerzenie (np. .pl dla firmy działającej w Polsce).

Aby Twoja strona internetowa mogła zaistnieć w sieci, musisz zadbać także o hosting. To udostępnione miejsce na serwerze, na którym przechowywane są wszystkie pliki składające się na Twoją witrynę.

Odpowiednio dobrany hosting powinien:

  • działać bezawaryjnie,

  • gwarantować bezpieczeństwo,

  • umożliwiać tworzenie kopii zapasowych,

  • być adekwatny do wagi Twojej strony.

Przygotowanie projektu, wybór domeny i wynajęcie hostingu to etapy, bez których nie możesz się obyć, tworząc własną witrynę.

Ile trwa budowa strony internetowej?

Jest to pytanie, na które odpowiedź brzmi: to zależy. Choć wypada zaznaczyć, że nie czas powinien być tu najważniejszy, lecz jakość i skuteczność strony internetowej.

Na rynku dostępne są co najmniej trzy popularne opcje:

  • kreatory stron WWW,

  • systemy CMS,

  • współpraca z profesjonalistami.

Kreatory strony internetowych to rozwiązanie dla osób mało wymagających. Witryna powstaje relatywnie szybko, ale nie powala ani funkcjami, ani swoim wyglądem, ponieważ opiera się na standardowym, do bólu prostym szablonie. Co gorsza, w przyszłości trudno ją rozwijać, bo tego typu oprogramowanie ma liczne ograniczenia.

Nieco lepiej prezentują się systemy zarządzania treścią (tzw. CMS). Tutaj możesz liczyć na bardziej rozbudowaną stronę, ale za to musisz pamiętać – w zależności od rozwiązania – o wynajęciu odpowiedniego hostingu oraz opłaceniu domeny. Ponadto przydadzą Ci się umiejętności informatyczne podczas tworzenia projektu. Wówczas to od Ciebie zależy, kiedy powstanie Twoja strona.

Dla zabieganych przedsiębiorców ostatnia z wymienionych opcji prezentuje się najciekawiej. Współpraca z profesjonalistami daje wiele możliwości, bo na podstawie rozmów tworzą oni projekt zgodny z Twoimi oczekiwaniami i stanem portfela. Ponadto często możesz liczyć na wsparcie w wyborze domeny i hostingu, a także innych udogodnień takich jak: narzędzia do komunikacji z klientami czy zamiana w przyszłości strony na sklep internetowy.

Jestem małym lub średnim przedsiębiorcą. Komu mam powierzyć budowę strony internetowej?

Jeśli stawiasz na jakość, a nie masz odpowiedniej wiedzy informatycznej i czasu, pomyśl o ostatniej z wyżej wymienionych opcji, czyli współpracy z profesjonalistami. W tej kategorii ciekawie prezentuje się oferta doradców internetowych WeNet.

W tym przypadku strona powstaje zaledwie w pięciu krokach: od (1) planowania i rozmów, przez (2) tworzenie wyglądu oraz (3) redakcję treści, aż po (4) ostatnie szlify i (5) Twoją akceptację przed ostateczną publikacją.

Współpracując z WeNet.pl, zyskujesz:

  • atrakcyjną stronę internetową pasującą do Twojej branży,

  • wsparcie dedykowanego opiekuna, który dba o rozwój Twojej strony,

  • witrynę, która wyświetla się dobrze na wszystkich urządzeniach,

  • pewność, że masz dobrą domenę i solidny hosting,

  • gwarancję bezpieczeństwa dzięki certyfikatowi SSL,

  • możliwość stałego rozwoju strony internetowej,

  • pewność, że Twoja obecność w sieci jest w dobrych rękach.

Doradcy internetowi WeNet to bez wątpienia jedno z najwygodniejszych rozwiązań dla zabieganych przedsiębiorców, bo w tej opcji Twoje zaangażowanie ogranicza się do minimum. Ponadto wszystkie niezbędne elementy masz na wyciągnięcie ręki.

 

Dlatego, jeśli stawiasz na rozwój i profesjonalizm, dołącz do ponad 30 000 firm, które współpracują z WeNet i zacznij nowy, lepszy etap swojej działalności.