kategoria: Medycyna   dodane: 16/08/2021
Reklama internetowa odgrywa coraz większą rolę w promowaniu współczesnego biznesu. Wśród wielu jej metod na czele znajdują się linki sponsorowane. Sprawdź, czym są i dlaczego warto zainwestować w kampanię Google Ads.

 

  1. Linki sponsorowane w wyszukiwarce Google

  2. Dlaczego warto inwestować w kampanie linków sponsorowanych?

 

W wyszukiwarce Google internauci mają do czynienia z trzema rodzajami wyników wyszukiwania. Wyniki organiczne to te naturalne, odpowiadające wyszukiwanym frazom. Wyniki lokalne dotyczą firm z najbliższej okolicy, natomiast linki sponsorowane Google Ads do wyniki płatne.

 

Linki sponsorowane w wyszukiwarce Google

 

Coraz częściej firmy poszukują potencjalnych klientów w internecie. W tym celu pozycjonują swoją stronę internetową, jednak zwykle to za mało. Chcąc w pełni skorzystać z sieci reklamowej i jej możliwości, przedsiębiorcy organizują kampanie linków sponsorowanych. Linki sponsorowane to płatne wyniki wyszukiwania, które pojawiają się najczęściej na samej górze listy wyników uzyskanych po wpisaniu w wyszukiwarce odpowiedniej frazy. Od wyników organicznych różnią się jedynie pozycją na liście oraz znakiem z napisem "Reklama". Dla internauty nie ma znaczenia, czy wybierze on link z kampanii linków sponsorowanych, czy link z wyników organicznych - koszt reklamy ponosi bowiem reklamodawca i to zwykle jedynie dopiero wtedy, kiedy internauta kliknie w wyświetlaną reklamę. Samo wyświetlenie reklamy jest bezpłatne, jednak każde kliknięcie w nią to koszt dla reklamodawcy. Wysokość opłaty za jedno kliknięcie zależy od wielu czynników i waha się od kilku groszy do nawet kilkudziesięciu złotych za jedno wejście. Aby zorganizować kampanię linków sponsorowanych wystarczy wybrać odpowiednie reklamy tekstowe i dobrze przemyśleć budżet - reszta pozostaje w rękach potencjalnych klientów.

 

Dlaczego warto inwestować w kampanie linków sponsorowanych?

 

Kampania linków sponsorowanych Google Adwords, zaraz obok pozycjonowania, jest uznawana za jedną z najskuteczniejszych metod na reklamę w internecie. Nie tylko zapewnia niemal natychmiastowy efekt, ale jest również w pełni mierzalna. Można ją dostosować do budżetu firmy i stale sprawować kontrolę nad użytymi frazami i treścią reklam. W kampanii Adwords możliwe jest również podążanie z reklamą za klientem, czyli tzw. remarketing. W przypadku linków sponsorowanych ogromną role odgrywa zasięg kampanii i wybór odpowiednich słów kluczowych, dlatego aby osiągnąć pełen sukces, warto sięgnąć po pomoc specjalistów z Datamasters.