sprawdzian

<1>

2010-04-08 20:44:25
Zad. 11.

W wierszu występują porównania. Służą one przedstawieniu łyżwiarki oraz uwydatnieniu cech

lodu.

Zad. 13.

Łyżwiarka wzbudza w poecie

zachwyt

Zad. 14.

Która z figur ma kształt trójkąta prostokątnego równoramiennego?



Uzasadnienie:

Trójkąt B. jako jedyny z przedstawionych na rysunku ma jednocześnie kąt prosty (90 stopni) i dwa boki (ramiona) tej samej długości.

Zad. 15.

Boisko ma kształt prostokąta o wymiarach 45 m i 90 m. Ile metrów kwadratowych ma boisko?

4050 metrów kwadratowych

Uzasadnienie:

Wzór na pole powierzchni prostokąta to P= a * b, gdzie a i b to boki prostokąta, podstawiając dane z zadania P= 45 * 90 = 4050. Pole powierzchni boiska to 4050 metrów kwadratowych.

Zad. 16.

Na planie prostokątnego boiska zamalowano część powierzchni, na której zostanie wymieniona nawierzchnia. Na jakiej części boiska zostanie wymieniona nawierzchnia?

1/3

Uzasadnienie:

Pole powierzchni zamalowanej to 1350 co stanowi jedną trzecią całej powierzchni.
Do rozwiązania tego zadania brakuje informacji, ile butelek wody

było w skrzynce, zanim zaczęli je brać zawodnicy.

Zad. 18.

Uczniowie z województwa łódzkiego rozpoczęli ferie zimowe później niż uczniowie z województwa małopolskiego o

4 tygodnie

Zad. 19.

W ilu województwach uczniowie mieli ferie w ostatnim tygodniu stycznia?

W siedmiu.

Zad. 20.

Uczniowie z województw mazowieckiego i podlaskiego uczestniczyli podczas swoich ferii zimowych we wspólnej trzydniowej wycieczce. Kiedy odbyła się ta wycieczka?

Od 3 do 5 lutego.

Zad. 21.

Maksymalną długość nart dla skoczka oblicza się, mnożąc wzrost zawodnika przez 1,46. Oblicz maksymalną długość nart dla zawodnika o wzroście 1,5 m. Wynik wyraź w centymetrach.

219 cm

Uzasadnienie:

d - długość narty

h - wzrost zawodnika

a - mnożnik

2010-04-08 20:42:19
Podaję prawidłowe odpowiedzi z testu VI klasisty:
Zad. 1.

Wspomnienia dotyczą czasów, w których Kazimierz Górski był

początkującym zawodnikiem.

Zad. 2.

Czym wyróżniał się Kazimierz Górski spośród zawodników swojej drużyny?

drobną budową ciała

Zad. 3.

Z której wypowiedzi narratora wynika, że jest on uczestnikiem zdarzeń?

Zdecydowałem się na dośrodkowanie.

Zad. 4.

"Gdy to usłyszałem, skrzydła wyrosły mi u ramion". W tym zdaniu narrator mówi o:

radości i chęci działania.

Zad. 5.

Kazimierz Górski został uznany za najlepszego polskiego trenera XX wieku przez

czytelników "Piłki Nożnej".

Zad. 6.

Sformułowanie "według legendy" oznacza, że bieg i śmierć posłańca

mogą być zmyślone.

Bieg maratoński

Zad. 8.

Na igrzyskach w Londynie dystans maratonu zwiększono o 2,195 km. Ile to metrów?

2195 m

Uzasadnienie:

2,195 km = 2195 m

Zad. 9.

Uczestnicy biegu startowali co dwie minuty. Pierwszy zawodnik wystartował o godzinie 9.05, a ostatni o 9.37. Ilu zawodników wzięło udział w biegu?

17

Uzasadnienie:

Od 9:05 do 9:37 upłynęło 32 minuty, zawodnicy startowali co 2 minuty, 32 / 2 + 1 = 17

Zad. 10.

W opisie występu łyżwiarki poeta zwraca uwagę przede wszystkim na

ruchy.

2010-04-08 19:00:23
Maksymalnie na sprawdzianie można uzyskać 40 punktów. Na jego napisanie uczniowie mieli 60 minut. Dla uczniów (słuchaczy) z dysfunkcjami czas trwania sprawdzianu mógł być przedłużony maksymalnie o 30 minut.

Sprawdzian jest powszechny i obowiązkowy, a to oznacza, że musi do niego przystąpić każdy uczeń kończący szóstą klasę. Sprawdzian odbywa się w tym samym dniu i o tej samej godzinie we wszystkich szkołach podstawowych w całej Polsce. Przystąpienie do sprawdzianu jest jednym z warunków ukończenia szkoły.

Co istotne dla szóstoklasistów sprawdzianu nie można nie zdać. Wynik ma znaczenie tylko informacyjne i nie powinien być podstawą do prowadzenia jakiejkolwiek selekcji. Każdy uczeń, który ukończył szkołę podstawową, niezależnie od wyników sprawdzianu musi być przyjęty do gimnazjum w swoim rejonie, jeśli nie ukończył 16 roku życia. Jednak uczniowie, którzy do sprawdzianu nie przystąpią w danym roku, muszą powtórzyć ostatnią klasę szkoły podstawowej i przystąpić do sprawdzianu w roku następnym.

Na sprawdzianie badany i oceniany jest poziom osiągnięć uczniów w zakresie pięciu obszarów umiejętności: czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji oraz wykorzystywania wiedzy w praktyce. Umiejętności te określono w standardach wymagań egzaminacyjnych będących podstawą przeprowadzania sprawdzianu w klasie szóstej szkoły podstawowej. Mają charakter ponadprzedmiotowy, co oznacza, że np. czytanie obejmuje nie tylko umiejętności odczytywania tekstów literackich, ale także wykresów, map itp., a zadania są tak skonstruowane, że sprawdzają umiejętności kształcone w obrębie różnych przedmiotów. A te umiejętności w gimnazjum będą uczniom niezbędne.

2010-04-08 09:55:35
Piszcie jak wrażenia po I w życiu egzaminie w szkole. Czy był trudny. łatwy?